اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 1404

احمدی: سرانه فضای کتابخانه‌‌ای کردستان باید به 8 مترمربع برسد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به این‌که سرانه فضای کتابخانه‌ای در کردستان 1,3 مترمربع به ازای هر 100 نفر است، گفت: این سرانه تا پایان چشم‌انداز 20 ساله کشور باید به 8 مترمربع به ازاری هر100 نفر برسد.

احمدی: سرانه فضای کتابخانه‌‌ای کردستان باید به 8 مترمربع برسد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، اسماعیل احمدی صبح امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان در سنندج گفت: در حال حاضر سه درصد جمعیت استان زیرپوشش کتابخانه‌های عمومی هستند که براساس چشم‌انداز 20 ساله این میزان باید به 35 درصد افزایش یابد.

وی زیربنای کتابخانه‌های مشارکتی و نهادی استان را 25 هزار مترمربع خواند و اظهار داشت: تا پایان سال 1404 باید زیربنای کتابخانه‌ها به 100 هزار مترمربع برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 700 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است به عبارتی به ازای هر 2 نفر یک کتاب در کتابخانه‌های استان وجود دارد که براساس سند چشم‌انداز 20 ساله باید به ازای هر یک نفر هشت کتاب افزایش پیدا کند.

احمدی با اشاره به این‌که در کتابخانه‌‌های روستایی استان کتابدارهایی مشغول به فعالیت شدند، افزود: برای کتابخانه‌های روستایی استان تاکنون 11 کتابدار جذب شدند.

وی با انتقاد از عدم برگزاری جلسات انجمن کتابخانه‌های استان، عنوان کرد: در یک سال گذشته تنها یک جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد در صورتی‌که باید در سال 6 جلسه برگزار شود که این امر عدم همکاری مسئولان مربوطه استان را می‌رساند.

احمدی با اشاره به این‌که کردستان به شدت به فضای زیربنایی و کتابخانه‌ای نیازمند است، اظهار داشت: احداث کتابخانه مرکزی استان مهم‌ترین نیاز استان است که زمینه ساخت آن فراهم شده ولی آغاز فعالیت آن نیازمند بودجه است.

احداث 6 کتابخانه در کردستان

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 6 پروژه احداث کتابخانه در استان در حال احداث است که با بهره‌برداری از این واحدها مساحت کل کتابخانه‌های استان به 41 هزار و 990 مترمربع افزایش می‌یابد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان خواستار حمایت مسئولان برای اجرایی شدن ساخت پروژه‌‌های کتابخانه‌ مرکزی از منابع استانی شد و گفت: چندین شهرستان کردستان تنها یک کتابخانه دارند که این زیبنده و شایسته این استان فرهنگی نیست.

احمدی در پایان، اولویت کتابخانه‌های عمومی استان را ارتقای فرهنگ ایرانی اسلامی به عنوان یک وظیفه مهم و اساسی ذکر کرد.

انتهای پیام/79003/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول