اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع نمایندگان مازندران:

اعتبار کشوری کفاف جمعیت مازندران را نمی‌دهد

دبیر مجمع نمایندگان مازندران گفت: اعتبار کشوری کفاف جمعیت مازندران را نمی‌دهد.

اعتبار کشوری کفاف جمعیت مازندران را نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم احمدی‌لاشکی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار مازندران سخنران بعداز نماینده ولی فقیه در استان بود و سخنرانی کوتاه خود را به لحاظ فضای کوچک سالن شماره یک استانداری و عدم ظرفیت مهمانان اعلام کرد.

وی سخنرانی را خود را با نام و یاد 10 هزار و 400 شهید و امام شهیدان شروع کرد و گفت: معتقدیم روح سرداران و شهدای مازندران همچون شهید بصیر، کشوری، طوسی و شیرودی‌ها در این جلسه شاهد و حاضر است.

احمدی‌لاشکی دستاورهای انقلاب اسلامی را حاصل خون شهدا و نظام اسلامی دانست و ادامه داد: حماسه سیاسی و که در 24 خرداد خلق شد باید به حماسه اقتصادی پیوند زده شود.

وی با بیان اینکه جای قدردانی دارد که رئیس جمهور و وزیر کشور مازندران را به لحاظ مهمان‌پذیر بودن در مباحث اولیه کار خود قرار دادند، تصریح کرد: نشست‌هایی که مجمع نمانیدگان استان و فراکسیون شمال پیگیری کردند باعث شد فلاح مسئولیت استان را بپذیرد.

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی زحمات سیدعلی اکبر طاهایی استاندار پیشین مازندران را ارزنده و تاثیر گذار در توسعه استان دانست و افزود: طاهایی 63 ماه و 17 روز برای مازندران تلاش کرد.

وی ویژگی بارز طاهایی را تعامل با مسئولان استانی و کشوری دانست و ادامه داد: طاهایی نیروی فعالی سیاسی و اجرایی است که در ادوار مختلف حضور اثرگذاری داشت.

احمدی با اشاره به اینکه مازندران دارای جمعیت 3 میلیون و 100 هزار نفری است که در مساحت 23 هزار کیلومتر قرار دارد و کار در این استان باید با عدالت انجام شود.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: اجماع نمایندگان استان اعلام همراهی کردند و از خبرنگاران خواستاریم تا در اجرای همگرایی و وفاق بین مسئولان و نمایندگان مازندران تلاش کنند.

وی استاندار دولت یازدهم در مازندران را اشراف به کار اجرایی دانست و گفت: فلاح اشراف کافی در حوزه کشاورزی دارد و با انتخاب مشاوران قوی می‌تواند در حوزه‌های مختلف استان موفق باشد.

احمدی‌لاشکی خطاب به استاندار جدید مازندران با تاکید بر اینکه استان در حد مرکزیت خلاصه نمی‌شود، افزود: مازندران از گلوگاه تا رامسر را شامل می‌شود و همه جای مازندران باید یکسان دیده شود.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان مازندران نیازمند حمایت هستند، خاطر نشان کرد: همه کشاورزان به تخصص استاندار مازندران دل بسته‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس اظهار داشت: باید از واقعیت های استان سخن گفته شود، مازندران از وضعیت دلار هفت تومانی سهمی نبرد، اینجا مرکز کشاورزی و منطقه البرز مرکزی است اما از اشتغال خبری نیست.

وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان  استان از وزیر کشور انتظار دارند وضعیت اشتغال در مازندران را پیگیری کنند.

احمدی‌لاشکی یادآور شد: تحصیل کرده‌های دانشگاهی مازندران آمادگی دارند به صورت خدماتی در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شوند.

وی در سخنان کوتاه به مشکلات استان پرداخت و ادامه داد: به دلیل کمبود آب آشامیدنی در برخی از شهرهای استان این مایه حیاتی به صورت تانکر تامین می شود که همه این مشکلات درد مازندران است.

احمدی‌لاشکی با اشاره به اینکه ضریب اعتباری دریافتی استان از سهم کشوری کم است، افزود: اعتبار کشوری کفاف جمعیت سه میلیون و 100 هزار نفری را ندارد.

وی ادامه داد: مازندران استانی مهمان‌پذیر است و در این بخش رتبه یک کشوری را دارد.

دبیر مجمع نمایندگان مازندران خاطر نشان کرد: مازندران در ایام عید امسال، 24 میلیون مسافر را خدمات داد اما سهمی از اعتبار کشوری نبرد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه فلاح کار سختی را در مازندران پیش رو دارد، افزود: فضای وفاق و همدلی در مازندران حاکم است.

احمدی‌لاشکی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه فصل بودجه‌ریزی است، در این ایام باید با دولت و معاونت نظارت و راهبردی تعامل و پیگیری داشته باشیم، اذعان داشت: مدیران مازندرانی همراه شوند تا با همدلی مازندرانی در خور شان و نامش داشته باشیم.

انتهای پیام/86006/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول