اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان:

استعدادهای کردستان در ورزش زورخانه‌ای در سطح بالای کشور هستند

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان ورزش زورخانه‌ای در استان کردستان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: استعدادهای این رشته در سطح بالای کشور قرار دارند.

استعدادهای کردستان در ورزش زورخانه‌ای در سطح بالای کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران ظهر امروز در مجمع انتخاباتی هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای استان کردستان در محل اداره‌کل ورزش و جوانان این استان با بیان اینکه این ورزش در کردستان متحول شده است گفت: رئیس جدید هیئت باید در 4 سال آینده نسبت به ادامه این روند و پیشرفت در این راستا تلاش کند.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای در تمامی رشته‌ها در استان کردستان پیشقدم بوده است، اظهار کرد: بزرگترین و باسابقه‌ترین ورزشی‌های استان اهالی زورخانه هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با تأکید بر اینکه ورزش زورخانه‌ای در استان کردستان دارای جایگاه بالایی است گفت: خدمتگزاران این عرصه آدم‌هایی اصیل و دارای جایگاه بالا هستند.

تیشه‌گران با بیان اینکه هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای از جمله هیئت‌های مهم در سطح استان است گفت: فدراسیون این رشته حمایت‌های خود را از ورزش کردستان انجام داده است و امیدواریم این پشتیبانی‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای در زمره اساسی‌ترین رشته‌ها است اظهار داشت: این ورزش طی سال‌های گذشته از کشور ما پا گرفته و به کشورهای دیگر جهان صادر شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان با بیان اینکه تغییرات صورت گرفته در این ورزش بر جذابیت‌های رشته زورخانه‌ای افزوده است گفت: این مسئله موجب شده است تا رشته زورخانه‌ای جایگاه مطلوبی در جهان داشته باشد.

تیشه‌گران ورزش زورخانه‌ای در استان کردستان را دارای ظرفیت بالایی دانست و گفت: استعدادهای این رشته در سطح بالای کشور قرار دارند.

وی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای ایران توانایی درخشش در سطح جهان را دارد، لازمه این کار را افزایش فعالیت هیئت‌های استانی و حمایت‌های لازم از سوی فدراسیون عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمنیه رشد و بالندگی ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کردستان فراهم شود.

علمی سازی ورزش زورخانه‌ای هدف هیئت استان است

در ادامه این جلسه تنها نامزد انتخابات ریاست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کردستان در سخنانی با اشاره به برنامه‌های خود در 3 حوزه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به بیان برخی اقدامات خود در صورت انتخاب پرداخت.

حسن بابایی انسجام در ورزش زورخانه‌ای، فعال کردن هیئت‌ها، انعقاد تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی سنندج و آغاز استعدادیابی را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

وی با یادآوری کلنگ زنی آکادمی ورزش‌های زورخانه‌ای استان کردستان از قول مساعد شهرداری سنندج برای ساخت و تکمیل این مجموعه خبر داد و افزود: احداث نخستین زورخانه مرزبانی در مرکز کردستان نیز از جمله اقدامات در دستور کار است.

نامزد انتخابات ریاست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی کردستان علمی سازی این ورزش را هدف اصلی هیئت استان عنوان کرد و گفت: با تأسیس شاخه ورزش پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در رشته تربیت بدنی و در دو مقطع کاردانی و کارشناسی قصد داریم پس از تهران دومین استانی باشیم که به این امر مبادرت می‌کنیم.

بابایی با بیان برگزاری برنامه‌هایی چون تجلیل از پیشکسوتان و مرشدان، هدف از اجرای اینگونه اقدامات را حفظ جایگاه پهلوانان قدیمی این ورزش ذکر کرد و گفت: پهلوان زورخانه‌ای باید معتمد و مورد احترام همگان باشد.

حسن بابایی رئیس هیئت کردستان شد

در پایان این سخنان رأی‌گیری از اعضای حاضر در مجمع برگزار شد و طی آن حسن بابایی بدون رقیب با کسب 15 رأی از همین تعداد آرای مأخوذه به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برای مدت 4 سال برگزیده شد.

انتهای پیام/79012/ل40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول