اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشستی در کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

بررسی چالش‌های سیستم ارجاع در طرح پزشک خانواده

در نشستی با حضور پزشکان خانواده، مسئولان داروخانه‌ها، کلینیک‌های دولتی، مطب‌ها، موسسات پاراکلینیکی و سایر مراکز مرتبط با طرح پزشک خانواده‌، مهم‌ترین مشکلات و چالش‌های سیستم ارجاع در این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی چالش‌های سیستم ارجاع در طرح پزشک خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشستی به منظور بررسی مسائل و چالش‌های پیش‌روی طرح پزشک خانواده روستایی و سیستم ارجاع در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: طرح پزشک خانواده از طرح‌های مهم حوزه سلامت است که اجرای آن خدمات این حوزه را هدفمند و موثرتر کرده است.

سید رشید غفاری این جلسه را که با حضور پزشکان خانواده، مسئولان داروخانه‌ها و مسئولین پذیرش کلینیک‌ها برگزار شد، برای یافتن راهکارهای مناسب به منظور برطرف کردن مشکلات و چالش‌های به‌وجود آمده مفید خواند و افزود: در حوزه اجرایی سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده باید به جمع‌بندی نهایی و کارآمد برسیم تا اجرای این طرح بزرگ بتواند موجب بهبود کمی و کیفی خدمات حوزه سلامت به مردم شود.

ارجاع بیمار بدون دخالت و نفوذ بیماران باشد / بیماران اورژانسی نیازی به کد ارجاع ندارند

غفاری ادامه داد: عدم رعایت ارجاع افقی، مشکلات مردم و پزشکان خانواده در راستای اجرای این طرح مسائلی هستند که باید با بررسی کامل و کارشناسی مورد توجه قرار گیرند.

وی با تشریح برخی قوانین سیستم ارجاع عنوان کرد: ارجاع بیمار بدون دخالت خود بیمار یا همراهان آن باید توسط پزشک صورت گیرد و پسخوراندهای ارجاع نیز برای درج در پرونده سلامت توسط پزشکان متخصص به پزشک عمومی ارائه شود.

غفاری تصریح کرد: بیماران اورژانسی (تصادفات، زایمان)، بیماران خاص روستایی (هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، پیوند کلیه و MS نیازی به سیستم ارجاع ندارند.

وی همچنین گفت: تجویز دارو، آزمایش و رادیولوژی که در مرکز بهداشتی درمانی قابل پذیرش باشد، نیاز به کد ارجاع توسط پزشک خانواده ندارند.

به گزارش فارس، در راستای این جلسه که با حضور مرکز بهداشت استان، مدیر گسترش معاونت بهداشتی استان، معاون و کارشناسان بیمه سلامت، متخصصین، پزشکان خانواده، مسئولین پذیرش، مطب‌ها، کلینیک‌های دولتی، نمایندگان داروخانه‌ها، موسسات پاراکلینیک و کارشناسان شهرستان بویراحمد برگزار شد، ضوابط پذیرش نسخ روستاییان در یک کارگاه آموزشی به حاضرین ارائه شد.

انتهای پیام/82005/م20/پ300

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول