اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

حمایت جبهه مقاومت از سوریه عاملی مهم در عقب‌نشینی کاخ‌ سفید از جنگ‌افروزی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: در موفقیت روز افزون سوریه در قابل تروریست‌ها و جنگ افروزان غربی - آمریکایی سه عامل مهم وجود دارد.

حمایت جبهه مقاومت از سوریه عاملی مهم در عقب‌نشینی کاخ‌ سفید از جنگ‌افروزی

عباسعلی منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: سه گام اساسی در موفقیت و ارزیابی اوضاع سوریه مطرح است.

وی گفت: نخستین گام، یک اصل مهم است که هرگاه در کشوری مردم و رهبرش اراده کنند که در مقابل ظلم مقاومت کند و اگر عزم کنند که آن ملت روی پای خودش بایستد آن کشور موفق خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم ادامه داد: مردم سوریه و رئیس جمهورش نیز شامل این اصل شده و برهمین منوال رفتار کرده‌اند و قطعا به موفقیت این کشور منجر خواهد شد.

منصوری یادآور شد: گام دوم در موفقیت سوریه، حضور هم پیمانان در نقش حمایتی از آن است، هم پیمانان کشور سوریه را می‌توان به دو قسم تقسیم کرد؛ یکی هم پیمانانی که براساس اعتقادات ملی و دینی خود از سوریه حمایت می‌کنند مثل ایران.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در ادامه افزود: یک قسم دیگر از هم پیمانان، هم پیمانانی است که بر اساس مصالح امنیتی - نظامی منطقه از سوریه حمایت می‌کنند که مصداق آن کشور روسیه است.

وی عنوان کرد: یکی از دلایل مهم عقب نشینی آمریکا و متحدان غربی‌اش مبنی بر جنگ علیه سوریه وجود این دو قسم از حامیان بین‌المللی سوریه بود.

این مسئول ادامه داد: حضور حزب الله لبنان در منطقه و پیروزی‌های اخیر آن در قبال رژیم صهیونیستی و حمایتش از سوریه قطعا باعث یک قدرت بازدارندگی برای هرگونه حرکت علیه سوریه را دارد و بی شک این سه عامل باعث شد تا آمریکاییان و هم پیمانش درباره جنگ نظامی علیه سوریه کمی تجدید نظر کنند و تصمیم بر تفکر و تامل بیشتر به گزینه‌های غیر نظامی باشند.

منصوری اذعان داشت: در این میان اعلام صریح و قاطعانه موضع روسیه و ایران مبنی بر مخالفت با هرگونه جنگ‌افروزی در منطقه و همچنین حمایت همه جانبه از سوریه و تاکید بر این مواضع با گذشت زمان، امروز تا حدودی آمریکا را مجبور به نشستن سر میز مذاکره و طرح‌های غیر نظامی علیه سوریه کرده که مصداق بارز این حرف استقبال آمریکا و غربیان از پیشنهاد روسیه در قابل مواد و تسهیلات شیمیایی است.

انتهای پیام/63001/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول