اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ خبر داد

تجهیز معادن شن و ماسه ساوجبلاغ به سیستم‌های نوین کنترل آلودگی

مدیر اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ از تجهیز معادن شن و ماسه این شهرستان به سیستم‌های نوین کنترل آلودگی هوا خبر داد.

تجهیز معادن شن و ماسه ساوجبلاغ به سیستم‌های نوین کنترل آلودگی

حمیدرضا لشگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ گفت: یکی از مشکلاتی که همواره معادن برای ساکنان اطراف آن و حتی شهرها و شهرستان‌ها ایجاد می‌کند، مشکل آلودگی هوا است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در جهان و همچنین ایران قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای کنترل آلودگی هوا و نظارت بر عملکرد این معادن وجود دارد و با توجه به اینکه تعدادی معدن شن و ماسه در شهرستان ساوجبلاغ فعال بوده، تمهیداتی برای کاهش آلودگی این معادن ترتیب داده شده است.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: پیش از این معادن شن و ماسه فعال در این شهرستان از سیستم‌های آبفشان برای جلوگیری از آلوده‌سازی محیط زیست استفاده می‌کردند.

لشگری ادامه داد: نحوه عملکرد این سیستم‌ها به صورتی بود که بر روی نوار نقاله نصب می‌شود و با استفاده از آب اقدام به کنترل آلودگی می‌کند.

وی تصریح کرد: برای کنترل آلودگی آب مصرفی در این معادن نیز از حوضچه‌های ترسیب استفاده می‌شود که مصرف آب و هزینه‌ها را بسیار بالا می‌برد.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ افزود: این در حالی است که سیستم‌های کنترل آلودگی هوا در معادن به ویژه معادن شن و ماسه به بازار آمده است که ضمن افزایش کارآیی، میزان مصرف آب و همچنین هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد.

لشگری اضافه کرد: این سیستم‌ها با نام تیکنر به بازار آمده است که جزو سیستم‌های جدید و مدرن به شمار می‌آید و هم‌اکنون برخی از معادن شن و ماسه شهرستان ساوجبلاغ به این سیستم‌ها مجهز شده‌اند.

وی تاکید کرد: تلاش ما این است که تمام معادن فعال از این سامانه استفاده کنند و به طور قطع جایگزینی سیستم کنترل آلاینده تیکنر به جای سیستم آبفشان بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از فعالیت این معادن را کاهش داده و همچنین موجب کاهش هزینه‌ها و مصرف آب نیز می‌شود.

مدیر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در پایان گفت: برای تجهیز معادن به این سیستم امکاناتی نیز در اختیار مدیران معادن فوق قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/2302/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول