اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس:

ورنی‌بافی برای منطقه ارسباران ارزشی معادل طلا دارد

نماینده مردم شهرستان‌های اهر و هریس در مجلس گفت: هنر ورنی‌بافی برای مردم منطقه ارسباران ارزشی معادل طلا دارد که با مدیریت بیش از پیش صادرات محصولات این هنر منحصر به فرد می‌توان بر ارزش جهانی آن افزود.

ورنی‌بافی برای منطقه ارسباران ارزشی معادل طلا دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، عباس فلاحی اظهار کرد: ورنی‌بافی هنری است که به خوبی می‌تواند امنیت مالی و اقتصادی منطقه ارسباران را تامین کند.

وی برگزاری پنج دوره جشنواره ورنی در شهرستان اهر را قدم مبارکی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خواند که موجب شده ورنی از یک صنایع دستی ناشناخته به محصولی ارزشمند در داخل و خارج ‌از کشور مبدل شود.

فلاحی با بیان اینکه برپایی مستمر این جشنواره طی چند سال اخیر سبب شده ورنی‌بافی جایگاه واقعی خود را بیابد، افزود: علاوه بر این مزیت، جشنواره ورنی زمینه ساز توجه بیش از پیش به قابلیت‌های منطقه ارسباران به ویژه شهرستان اهر نیز شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: امروز شاهد سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در جاذبه‌های گردشگری این شهرستان همچون فندقلو و معرفی شایسته قلعه‌های تاریخی، آرامگاه شیخ شهاب الدین اهری و نیز صنایع دستی بومی این منطقه به ویژه ورنی و قالی به همگان هستیم.

فلاحی با تاکید بر اینکه تراب محمدی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی مدیری هنرمند با فرهنگ و قدرت مدیریت صحیح است که توانسته جایگاه آذربایجان شرقی را در صنایع دستی و گردشگری ممتاز کند، خواستار بهبود کیفیت ششمین دوره جشنواره ورنی در سال آینده شد.

وی ورنی را هنر، ذوق و سلیقه سرانگشت زنان عشایر و شهرها و روستاهای ارسباران خواند و گفت: با افزایش کیفیت هرچه بیشتر برگزاری این جشنواره‌ها می‌توان نعمت‌های اهر و ارسباران را در تمام حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به جهانیان عرضه کرد.

انتهای پیام/60002/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول