اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان آذربایجان شرقی خبر داد

تولید 14 هزار ورنی در ارسباران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی از تولید 14 هزار ورنی به صورت سالانه در این منطقه خبر داد و گفت: تولیدات ورنی منطقه فقط 30 درصد مصرف داخلی دارد.

تولید 14 هزار ورنی در ارسباران

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، تراب محمدی ظهر امروز در پنجمین جشنواره ورنی در اهر اظهار کرد: از 9 مورد نشان مهر اصالت صنایع دستی استان که از سوی سازمان بین‌المللی یونسکو اختصاص یافته سه مورد آن به اصالت ورنی تعلق گرفته است که این امر نشان از جایگاه این صنعت است. تلاش داریم با ارتقای کمی و کیفی این محصول و نظارت بر تولیدات آنها، زمینه افزایش صادرات این صنعت دستی در منطقه اهر و ارسباران به خارج از کشور را فراهم کنیم.

وی افزود: این جشنواره با شرکت هفت استان شمال غرب در این شهرستان در قالب 30 غرفه راه‌اندازی شده و بازدیدکنندگان می‌توانند محصولات عرضه شده که شامل ورنی، کلیم، جاجیم، پشتی و کیف و سایر صنایع دستی است را به صورت مستقیم از این نمایشگاه خریداری کنند.

این مسئول اذعان داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در معرفی آداب و سنن و فرهنگ بومی منطقه نقش بسزایی دارد و می‌تواند در ارتقای درآمد اقتصادی این منطقه و داد و ستدهای جامعه عشایری در این حوزه نقش اساسی خود را ایفا کند.

محمدی از تولید 14 هزار ورنی به صورت سالانه در این منطقه خبر داد و افزود: تولیدات ورنی منطقه فقط 30 درصد مصرف داخلی دارد و مابقی به کشورهای مختلف صادر می‌شود که امیدواریم این رقم با برنامه‌ها و حمایت‌های لازم به بیش از 30 هزار ورنی افزایش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در پایان تأکید کرد: برای حمایت از ورنی‌بافان وام کم بهره با کارمزد چهار درصد به بافندگان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/60006/ذ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول