اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم:

20 مدرسه قم مقاوم‌سازی شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از مقاوم‌سازی 20 مدرسه قم از سال 85 تا 92 خبر داد.

20 مدرسه قم مقاوم‌سازی شد

محسن پورگلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد اظهار کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور ایران و احتمال وقوع خسارات جبران‌ناپذیر انسانی، به ویژه در مراکز آموزشی اقدامات قابل توجهی باید در زمینه مقاوم‌سازی مدارس صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور مجلس شورای اسلامی قانون برنامه پنج‌ساله چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای تخریب و بازسازی مدارس غیراستاندارد و مقاوم‌سازی مدارس بدون استحکام را در سال 85 به تصویب رساند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: مبلغ 3 میلیارد و 954 میلیون دلار طی سال‌های 85 تا 87 از محل صندوق ذخیره ارزی برداشت شد و در اختیار وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) قرار گرفت.

وی ادامه داد: در پایان برنامه چهارم توسعه به دلیل عدم تحقق اهداف کمی این قانون، تداوم اجرای طرح، در سه سال اول برنامه پنجم توسعه در قالب ماده 22 قانون به تصویب رسید.

پورگلیان خاطرنشان کرد: اداره‌کل نوسازی مدارس استان قم پیرو تصویب این قانون توسط مجلس شورای اسلامی و ابلاغ سازمان نوسازی مدارس کشور اقدام به تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس غیر مستحکم کرده است.

وی با اشاره به تعداد مدارس تخریب و بازسازی شده و در حال نوسازی از سال 85 تا 92 گفت: طی این سال‌ها  88 باب مدرسه در قالب هزار و 21 کلاس درس و 142 هزار و 240 متر مربع زیر بنا و اعتبار اولیه 50 میلیارد تومان تخریب و بازسازی شده یا در حال نوسازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم خاطرنشان کرد: 20 باب مدرسه با 401 کلاس درس و زیربنای 42 هزار و 314 متر مربع و اعتبار اولیه 5 میلیارد تومان مقاوم‌سازی شده است.

وی یادآور شد: احداث سه سالن ورزشی و مقاوم‌سازی 44 سالن مطالعه نیز در راستای این طرح اجرا شده است.

انتهای پیام/78003/ک30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول