اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار شد

لزوم بسترسازی به جای مصداق‌سازی در زمینه ترویج امر به معروف

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: باید در دانشگاه‌های استان در مقوله امر به معرف و نهی از منکر به جای مصداق‌سازی، بسترسازی را پیاده کنیم.

لزوم بسترسازی به جای مصداق‌سازی در زمینه ترویج امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، طیب قدیمی ظهر امروز در جلسه کمیته دانشجویی ستاد امر به معروف و نهی از منکر که با حضور روسای دانشگاه‌های سطح استان در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، با اشاره به اینکه بستر‌های لازم برای ترویج امر به معروف و نهی از منکر در دانشگاه‌های استان فراهم نیست، اظهار کرد: به جای اینکه دنبال مصداق‌های دم‌دستی باشیم، باید به فکر ایجاد ظرفیت‌های لازم در راستای ترویج فریضتین امر به معروف در دانشگاه‌ها باشیم.

وی افزود: باتوجه به برنامه پنجم در استان ظرفیت‌های بخش خصوصی مناسب نیست و باید با کمک معتمدین و نمایندگان استان حضور خیرین در این بخش را پیگیری کنیم، زیرا استان نیازمند ایجاد ظرفیت هاست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح آمایش آموزشی در استان را ناقص و غیراجرا عنوان کرد و گفت: متاسفانه به طرح آمایش آموزشی در استان عمل نمی‌شود و چون نیازسنجی نداریم، رشته‌های مختلف که بستری برای اشتغال و تأمین بازار کار آن در استان وجود ندارد تدریس می‌شود.

قدیمی تصریح کرد: رشته‌های که بدون نیازسنجی دانشجو خروجی می‌دهد، در حالی که برای یک نفر بازار کار نیست، نیازمند بسترسازی است.

به گفته وی، وقتی یک دانشجو عنوان دانشجو بودن را یدک می‌کشد، موج منکرات بسیار راحت‌تر در او نفوذ می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اجرایی کردن امر به معروف و نهی از منکر بوسیله کدهای اخلاقی خود دانشجو و فاکتورهایی که دانشجو آن را راحت می‌پذیرد را روش مناسبی برشمرد و گفت: استفاده از کدهای اخلاقی دانشجو در دانشگاه‌ها باید تبیین شود و امر به معروف و نهی از منکر با این روش بهتر و با خروجی بالاتری صورت می‌گیرد.

*منکر کمبودها حوزه سلامت نیستیم

قدیمی بیان داشت: هر چند در حوزه سلامت منکر کمبودها نیستیم اما دانشگاه علوم پزشکی اقدامات موثر و زیادی را در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی و بسترسازی امر به معروف و نهی از منکر در آن‌ها انجام داده است.

به گفته وی، در مورد ساماندهی و نظارت بر خوابگاه‌ها باید در سطح کلان اقدام و در آمایش آموزشی نیز به دنبال برنامه ملی باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه آمار دانشجویان ما نباید در رشته‌های محض منحصر شود افزود: باید بخشی از سهمیه رشته‌ها به بخش فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.

قدیمی در پایان تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید از کدهای حرفه‌ای خاص دانشجویان با توجه به شناخت از  خصوصیات آنان برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

انتهای پیام/79001/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول