اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز تاکید کرد

حفظ هویت اصلی شهر شیراز

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز لزوم توجه به معماری اسلامی ایرانی در بازسازی و نوسازی بافت فرسوده و تاریخی این شهر را مهم برشمرد و گفت: این اقدام موجب حفظ هویت اصلی این شهر می‌شود.

حفظ هویت اصلی شهر شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا هاجری بعدازظهر امروز در نطق قبل از دستور نخستین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: توجه ویژه به محلات محروم شیراز در تمام زمینه‌ها و سپردن کار مردم به مردم و مشارکت دادن آنان در تمام فعالیت‌های محلی بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز خواستار زمینه‌سازی برای حضور و فعالیت گسترده‌تر نهادهای مردمی در حوزه‌های اثرگذار فرهنگی و فعالیت‌های این حوزه شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز بر لزوم توجه به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به‌عنوان کانون و محور تمام فعالیت‌های فرهنگی از برنامه‌ریزی تا اجرا، خاطرنشان کرد: در تمام بسته‌های فرهنگی پیش‌بینی و برنامه‌ریزی شده باید توجه به حرم سوم اهل بیت (ع) به‌عنوان یک اصل، مد نظر قرار گیرد.

وی توجه به ابعاد زیارتی، گردشگری، توریست‌درمانی و کمک به ساخت شهرک‌های سلامت، دانشگاهی و همراهی در ایجاد پتروشیمی‌های مصوب را از جمله اولویت‌های شورای چهارم دانست و ادامه داد: شهرداری با مشارکت و همراهی میراث فرهنگی طرح بازسازی و بهسازی دارالسلام را به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری و تاریخی در این کلان‌شهر، در دستور کار قرار دهد.

هاجری خواستار کمک شورا و شهرداری شیراز برای تقویت توان رسانه‌ها با هدف اطلاع‌رسانی مطلوب‌تر و معرفی هرچه بهتر و بیشتر شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت (ع) و ظرفیت‌سازی برای جذب سرمایه‌گذار و گردشگر در تمام حوزه‌ها شد.

انتهای پیام/‌2448/ق20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول