اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های ملی

جلایر: 8 سردخانه آذربایجان غربی پلمپ شد

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از 230 سردخانه موجود در آذربایجان غربی هشت سردخانه به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های ملی پلمپ شد.

جلایر: 8 سردخانه آذربایجان غربی پلمپ شد

منصور جلایر امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در ارومیه اظهار داشت: دستگاه‌های متولی باید در ساخت و ساز پروژه‌های عمرانی از حیث رعایت اصول استاندار در استفاده از وسایل و ابزار‌های اصولی نظارت دقیقی داشته باشند.

وی به خدماتی که مشمول استاندارد‌های اجباری هستند، اشاره کرد و افزود: سردخانه‌های نگه‌داری مواد خوراکی، شهربازی‌ها و زمین‌های بازی، آسانسور‌ها، تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات پس از فروش خودرو، مصنوعات و سکو‌های سیلندر باید استاندارد‌های ملی را رعایت کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی تصریح کرد: زمین‌ها و وسایل بازی در شهرستان‌ها با اعتبارات سازمانی بیش از 54 میلیون، فاقد استاندارد است.

وی عنوان کرد: از سال 91 تاکنون، 257 باسکول مورد آزمون و ارزیابی قرار گرفته است.

جلایر ادامه داد: از 230 سردخانه موجود در آذربایجان غربی تنها 98 سردخانه دارای علامت استاندارد ملی است که در این راستا 15 سردخانه متخلف به مراجع قانونی معرفی و دستور پلمپ بیش از هشت سردخانه تاکنون صادر شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی بر لزوم رعایت ماده 155 قانون برنامه پنجم توسعه مبنی بر استفاده از مصالح ساختمانی در پروژه‌های عمرانی تاکید کرد و گفت: در صورت عدم رعایت معیار‌های معرفی شده توسط سازمان استاندارد، تمام مراکز مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/61009/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول