اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

10 هزار متر‌مربع پروژه عمرانی اجرا می‌شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل از عملیاتی شدن 10 هزار متر‌مربع پروژه عمرانی در حوزه اوقاف و امور خیریه استان اردبیل خبر داد.

10 هزار متر‌مربع پروژه عمرانی اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: در این زمینه بیش از 115 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده به طوری که ما از دو منبع هزینه‌های خودمان را به ویژه در بخش عمرانی تامین می‌کنیم.

وی منبع اول را منابع دولتی و دیگری را منابع مردمی اعلام کرد و گفت: از محل اعتبارات دولتی کارهای عمرانی در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه انجام می‌شود و از محل کمک‌های مردمی و نذورات داخل ضریح و هدایا و کمک‌های جنسی کارهای عمرانی، فرهنگی و مدیریتی به سامان می‌رسد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل تصریح کرد: امامزادگان دارای شماره حساب‌های مشخص و معینی هستند که مردم می‌توانند به صورت آنلاین به این امامزاده‌ها کمک کنند و دیگر حضور فیزیکی هم لازم نیست.

مشهوری نظری به انجام کارهای عمرانی در امامزاده سید صدرالدین در اردبیل، سید سلیمان فخر‌آباد در مشگین‌شهر، سید دانیال و سید ابراهیم در خلخال اشاره کرد و افزود: طرح‌ها و پروژه های عمرانی در این امامزاده‌ها به سرعت در حال انجام است.

این مسئول در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی و مرمت امامزداه سید صدرالدین اردبیل نیز عنوان کرد: پیشرفت قابل قبولی را در این پروژه شاهد هستیم به طوری که با گذشت نزدیک به دو سال این پروژه 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان داشت: امامزاده سید صدرالدین که بهسازی آن از سال 90 آغاز شده است در زیر بنای 2 هزار و 80 متر‌مربع شامل شبستان زنانه و مردانه با فضای استاندارد برای استفاده زائران و مجاوران این امامزداه شریف در حال اجراست.

مشهوری نظری از نصب گنبد مخصوص و مناره‌های چهار طاق این امامزاده خبر داد و ادامه داد: امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد نیز در دست بهسازی و مرمت است که قسمت حسینیه آن با پیشرفت 90 درصد در حال اجراست و بخش میراثی آن نیز با ظریف‌کاری خاص در حال اجرا و انجام است.

وی در خصوص فضای محدود امامزاده صالح اردبیل نیز یادآور شد: به دلیل آنکه این امامزداه در داخل بافت فرسوده و هسته مرکزی شهر قرار دارد با نبود فضای توسعه‌ای در اطراف امامزاده روبروست و به دلیل آنکه تملک فضای اطراف امام‌زداه مشکل به نظر می‌رسد باید با دقت نظر بیشتر نسبت به مرمت این بنا اقدام کرد.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان اردبیل در پایان گفت‌و گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: این امامزاده به دلیل نزدیکی به بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی از ظرفیت خوب حضور گردشگران برخوردار است که انتظار می‌رود بیش از هر زمان دیگر تلاش کنیم تا با بهینه‌سازی فضای امامزاده سید صالح بتوانیم کار را به شایستگی به پیش برده و فضا را مهیای حضور بیشتر مخاطبان کنیم.

انتهای پیام/62001/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول