اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن سیستان و بلوچستان:

19 هزار کارت مبادلات مرزی جدید چاپ و آماده ارسال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: بالغ بر 19 هزار کارت مبادلات مرزی جدید نیز چاپ و آماده ارسال است.

19 هزار کارت مبادلات مرزی جدید چاپ و آماده ارسال است

نادر میرشکار امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زاهدان، با بیان اینکه طرح واردات کالا با معافیت‌های گمرکی شاخه دوم طرح افزایش قدرت معیشت سکنه نوار مرزی سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: ساکنان شعاع 50 کیلومتری مرزهای استان مشمول اجرای این طرح شده و می‌توانند از مزایای تعریف شده در واردات 54 نمونه کالا از بازارچه‌های مرزی با سقف 20 میلیون ریال اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در ادامه تمام مرزنشینان مشمول این طرح را که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند را 255 هزار و 987 خانوار اعلام کرد و افزود: از این تعداد تاکنون 199 هزار و 462 کارت مبادلات مرزی صادر و تحویل شده است.

وی در ادامه در مورد کارت‌ها آماده تحویل نیز گفت: نزدیک به 19 هزار و 116 کارت مبادلات مرزی نیز چاپ شده و در حال ارسال است و برای 10 هزار و 215 سرپرست خانوار هم تاکنون کارتی صادر نشده است.

عضو کارگروه برنامه‌ریزی و اشتغال سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 4 هزار و 274 کارت مبادلات مرزی در دست چاپ است، از نقص‌هایی در برخی از کارت‌های مبادلاتی که تاکنون تحویل شده، خبر داد و عنوان کرد: از مجموع کارت‌‌های تحویل شده تاکنون 25 هزار و 285 کارت برای رفع نقص به مراکز برگشت شده و به زودی با رفع ایرادات تحویل سرپرستان خانوار خواهد شد.

میرشکار تقویت اقتصاد و معیشت مرزنشینان را اولویت مدیریت اجرایی استان خواند و تبیین کرد: در راستای ارتقا توان معیشتی مرزنشینان تاکنون طرح فروش قانونی سوخت به این قشر از ابتدای سال آغاز شده است و با پرداخت نخستین سود حاصل از این طرح طی هفته‌های گذشته، آثار مثبت آن در استان پدیدار شده است.

در بند نخست تصویب نامه شماره 116689/ت45059 هـ مورخ 8/6/1390 هیئت دولت آمده است «سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان می‌توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی در هر ماه، یک بار تا سقف بیست میلیون ریال اقدام به ورود کالا از مرزها و بازارچه‌های رسمی کنند.

تبصره 1- روستاهای مشمول این تسهیلات درشعاع (20) کیلومتری مرز و فهرست کالاهای مشمول توسط وزارت صنعت ،معدن و تجارت تعیین می‌شود. تبصره 2- تخفیف درحقوق ورودی کالاهای خوراکی (ارزاق عمومی ) 100 درصد و برای سایرکالاها 50 درصد پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی است"

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول