اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت و معدن آذربایجان شرقی:

نتایج اجرای طرح نظارت بر کیفیت کالاهای بسته‌بندی شده اعلام شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی گفت: نتایج اجرای طرح نظارت بر کمیت و کیفیت کالاهای بسته‌بندی شده اعلام شد.

نتایج اجرای طرح نظارت بر کیفیت کالاهای بسته‌بندی شده اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدجعفر عظمایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص نتایج اجرای طرح نظارت و کنترل کیفی و کمی کالاهای بسته‌بندی شده اظهار کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان از اول مرداد ماه سال‌جاری طرح نظارتی کنترل کمیت و کیفیت کالاهای بسته‌بندی شده مورد اجرا گذاشته شده و در این زمینه تعداد یک هزار و 611 مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان انجام و برای 133 واحد متخلف پرونده تخلفاتی تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی افزود: عمده‌ترین تخلفات کشف شده در این خصوص گرانفروشی، کم‌فروشی و تقلب در کسب بوده است.

عظمایی ادامه داد: در این زمینه با هماهنگی‌های صورت گرفته از ظرفیت تمام دستگاه‌های استانی از جمله اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، مجمع امور صنفی، نیروی انتظامی و اتحادیه‌های صنفی بهره‌گیری شده و تعداد 423 مورد گشت مشترک بازرسی با دستگاه‌های مذکور برگزار شده است.

وی اظهار کرد: در این مدت تعداد 303 مورد گزارش مردمی نیز در خصوص تخلفاتی نظیر افزایش قیمت و کاهش کمیت کالاهای بسته‌بندی توسط ستاد خبری و سامانه 124 سازمان و نیز به صورت حضوری دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که در نتیجه 73 گزارش منجر به کشف تخلف و تشکیل پرونده شده است.

عظمایی با اعلام اینکه طرح مذکور تا پایان تابستان در کنار طرح نظارتی بازگشایی مدارس با جدیت تداوم خواهد داشت از شهروندان درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب در کسب، عدم نصب برچسب قیمت و عرضه کالای قاچاق مراتب را از طریق سامانه ستاد خبری 124 اطلاع‌رسانی کنند.

وی تاکید کرد: تمام گزارشات دریافتی بدون فوت وقت و با دقت تمام مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول