اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‎دهد؛

از همدلی تا صندلی خالی/ وقتی شورائیان خودشان را دور می‎زنند

یازدهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان با حاشیه‌هایی همراه بود.

از همدلی تا صندلی خالی/ وقتی شورائیان خودشان را دور می‎زنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شورای چهارم شهر گرگان عصر امروز در حالی تشکیل جلسه داد که یکی از مطالبات جدی خبرنگاران در وقت‎شناسی محقق شد و جلسه در موعد مقرر با حضور 11 عضو از 13 عضو شورا، حالتِ رسمی و علنی به خود گرفت، هر چند این جلسه به موقع شروع شد اما به موقع تمام نشد و برنامه یک ساعته تقریبا دو ساعت به طول انجامید.

دو صندلی تا پایان جلسه رسمی و علنی خالی ماند

در ابتدای جلسه ناصر گرزین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان از همدلی و تعامل و انسجام شورائیان سخن گفت و بر این نکته تاکید کرد که شورای 13 نفره تا پایان دوره با هم در یک انسجام قوی، کار را در پیش می‎گیرند اما واقعیت جلسه کمی متفاوت بود هر چند تعامل اکثر شورائیان در جلسه به چشم می‎خورد اما دو صندلی تا پایان جلسه رسمی و علنی خالی ماند.

عبدالرضا چراغ‌علی و اسدالله کبیر دو عضوی بودند که بنا به دلایلی ترجیح دادند در جلسه علنی شورا حضور نداشته باشند و پس از پایان جلسه خود را برای جلسه غیرعلنی رساندند البته چراغ‌علی پس از دقایقی ماندن در صحن شورا به طبقه همکف رفت و مدتی در اتاق روابط عمومی سرگرم شد و این مسئله سبب شد تا وی در جلسه غیرعلنی هم حضور پیدا نکند، دیدگاه چراغ‌علی این بود که چون شهردار برنامه ندارد از حضور در جلسه غیرعلنی امتناع کرده است.

ذهن‎خوانی یک عضو شورا از خبرنگاران

نکته جالب‌تر جلسه این بود که علی کلاتی عضو شورای شهر گرگان با تفسیر خود ذهن خبرنگاران را این‌طور خواند که شاید اصحاب قلم نسبت به مسائل دو فوریتی و علنی نشدن برخی جلسات، دغدغه فکری داشته باشند، این طراح سوال ادامه داد؛ طبق ماده 15 قانون شوراها، جلسات با حضور دو سوم اعضای اصلی رسمیت می‎یابد و تصمیمات با اکثریت آرای حاضرین معتبر است.

کلاتی ادامه داد: جلسات غیرعلنی نیز منوط بر تصویب دو سوم اعضای حاضر در جلسه است.

در این جلسه به پیشنهاد رئیس شورا، سه جلسه علنی فوق‎العاده و یک جلسه غیرعلنی به تصویب اعضا رسید.

انتخاب گزینه نهایی سکاندار مدیریت شهری برای شورائیان سخت شده است

در ادامه شورائیان بنا را بر این گذاشتند تا در انتهای جلسه علنی مبادرت به جلسه‎ای غیرعلنی برای انتخاب شهردار کنند، گویا حساسیت موضوع آنقدر زیاد شده است که هنوز بعد از چندین و چند جلسه، انتخاب گزینه نهایی سکاندار مدیریت شهری گرگان برای هر یک از اعضا سخت شده و هنوز وعده‎های شورائیان در باب اینکه شهردار امروز یا فردا، این هفته یا هفته بعد مشخص می‎شود به نتیجه قطعی نرسیده است و موکول شدن جلسه‎های غیرعلنی به روزهای بعد، یکی از برنامه‎های جدی شورای چهارم شده است.

روال جلسه به حالت عادی طی شد تا اینکه سخن از گرامیداشت روز شعر و ادب شد که ناصر گرزین نیز به رسم ادب، یادی از قلیچلی عضو سابق شورای شهر گرگان کرد که همواره با خواندن ابیاتی فضای جلسه را لطیف‎تر می‎کرد.

در این وقت بود که مهران فدوی عضو دیگری از شورای چهارم خواستار توجه جدی برای بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی شد.

با طولانی شدن جلسه تعدادی از شهروندان از ارائه مشکلات‎شان بازماندند

پس اظهارنظرهای متعدد، نوبت به بررسی لوایح رسید، مخالفت اکثر شورائیان به یک لایحه، سبب واکنش کلاتی شد که اگر اعضا مخالف لایحه‎ای هستند، علت مخالفت خود را بیان کنند تا روند جلسه فقط صرف موافق و مخالف نشود این ایده کلاتی باعث شد تا اعضای شورا ساعت‎ها روی لوایح وقت بگذارند و تمام اعضا اظهارنظر کنند که این پیشنهاد دیگر تاب شورائیان را نیز به طاق آورده بود که یکی می‎گفت موضوع را زودتر جمع‎بندی کنید، دیگری می‎گفت حرف، حرف را به میان می‎آورد و در آخر گرزین سخن را قطع کرد و گفت: وقت جلسه از حد گذشته اعضا باید کوتاه و مختصر سخن بگویند چرا که موضوع بسیار روشن است و ما با این بحث‎ها دور خودمان دور می‎زنیم.   

جلسه آنقدر طولانی شده بود که حتی سه نفر از شهروندان که ساعتی در مراسم برای حل مشکل‎شان منتظر شورائیان بودند رفتن را بر ماندن ترجیح دهند.

با نظر رئیس شورا، زمان اتمام جلسه علنی که قرار بود از ساعت 17 لغایت 18 به طول انجامد در ساعت 18 و 40 دقیقه پایان یافت و با قدردانی گرزین از خبرنگاران، اصحاب قلم جلسه را ترک کردند.

پس از گذشت 45 دقیقه از جلسه غیرعلنی که خبرنگاران و حتی اعضای شورا نیز جلسه را ترک کرده بودند اما چهار نفر از اعضا )(یوسفی، هزارجریبی، جرجانی و فدوی) دوباره به شورای شهر برگشتند که این تصور از ذهن می‎گذرد که با عبدالرضا چراغ‌علی برای گزینه شهردار آینده گرگان صحبت کنند و گمانه‎زنی‎ها برای شهردار گرگان همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/83001/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول