اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف فارس خبر داد

اجرای بیش از 300 طرح عمرانی در حرم امامزادگان فارس

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: در 6 ماهه نخست امسال بیش از 300 طرح عمرانی در حرم مطهر امامزادگان فارس اجرا شده است.

اجرای بیش از 300 طرح عمرانی در حرم امامزادگان فارس

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس، الیاس رضایی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال 92 بیش از 300 طرح عمرانی با زیربنای بیش از 150 هزار متر مربع در حرم مطهر امامزادگان فارس اجرا شده است که اعتبار این گونه‌ طرح‌ها از محل کمک‌ها و نذورات مردمی تامین می‌شود.

وی با اشاره به مسئولیت‌های حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی در عمران اماکن مذهبی و موقوفات گفت: برنامه‌ریزی و تهیه طرح‌های جامع نقشه‌های اجرایی، نظارت بر تمام پروژه‌های عمرانی در اماکن متبرکه، پیگیری امور مربوط به ساخت و ساز مساجد و اماکن مذهبی نیز بر عهده این معاونت است.

این مسئول افزود: سرمایه‌گذاری در رقبات موقوفات به منظور افزایش عواید موقوفات و هچنین ارائه راهکارهایی به منظور افزایش بهره‌وری رقبات موقوفات به عهده این معاونت است که در 6 ماهه نخست سال جاری، 13 طرح اقتصادی با زیربنای 120 هزار متر مربع توسط بنیاد توسعه و عمران موقوفات فارس آغاز شده است.

رضایی به مسئولیت‌های حوزه معاونت بهره‌وری اقتصادی در برنامه‌ریزی و نظارت بر اجاره‌های موقوفات این استان اشاره و تصریح کرد: موقوفات فارس دارای حدود 200 هزار رقبه است که پی‌گیری امور مربوط به واگذاری انتقال‌ها، تنظیم و تجدید اسناد اجاره آنها توسط این معاونت صورت می‌گیرد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اوقاف فارس اضافه کرد: در این استان تاکنون هشت هزار و 500 سند اجاره با مستاجران تجدید و بر اساس پیگیری‌های انجام شده با بسیاری از متصرفان املاک اوقافی، برای نخستین بار اسناد اجاره تنظیم شده است.

این مسئول در ادامه ابراز داشت: عملیات اجاره‌های تمام ادارات و دفاتر نمایندگی‌های اوقاف توسط این معاونت به صورت روزانه بررسی، تجزیه و تحلیل و مشکلات مربوطه مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول