اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

جایگاه شورا‌ها در بخش‌های مختلف مغفول مانده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جایگاه شورا‌ها در راستای ارتقای کشور در بخش‌های مختلف مغفول مانده است.

جایگاه شورا‌ها در بخش‌های مختلف مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید کریم داوودی ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه استفاده از ظرفیت‌های پارلمان‌های محلی ابزاری برای توسعه کشور در بخش‌های مختلف است، اظهار داشت: در حال حاضر نقش و جایگاه شورا‌ها در راستای ارتقای کشور در بخش‌های مختلف مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختار‌های متمرکز و نیمه‌متمرکز در سراسر دنیا مطرود شده است، اضافه کرد: در حال حاضر در سایر کشور‌ها تمام اختیارات به مراکز استان‌ها واگذار شده، اما واگذاری اختیارات به شورا‌ها و شهرداری‌ها هنوز در کشور ایران محقق نشده است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکل اساسی در حوزه اجرایی کشور تصریح کرد: ساختار اداری و تشکیلاتی به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکلات موجود در حوزه اجرایی در سطح کشور تلقی می‌شود.

داوودی با تاکید بر اینکه ساختار اداری و تشکیلاتی موجود در کشور ساختاری متروک است، ادامه داد: هر یک از استان‌های موجود در سطح کشور ظرفیت‌های متفاوتی در مقایسه با سایر استان‌ها دارند و نباید برای تمام استان‌ها یک نسخه واحدی پیچیده شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد تغییر و تحول در سطح کشور باید درصدد تغییر در ساختار کشور باشیم، تاکید کرد: مجلس و دولت باید تصمیم‌گیری برای هر منطقه را به پارلمان‌های محلی واگذار کنند و تصمیم‌گیری برای هر منطقه باید متناسب با مقتضیات و شرایط هر منطقه باشد.

این عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه مسئولان باید در راستای رسیدگی به وضعیت اقتصادی کشور به ظرفیت‌های پارلمان‌های محلی توجه کنند، افزود: همچنین استفاده از ظرفیت‌های پارلمان‌های محلی ابزاری برای کاهش مشکلات آب زاینده‌رود است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه شورای شهر اصفهان از قدرت و ظرفیت بسیار بالایی در راستای اداره امور برخوردار است، گفت: شورای شهر اصفهان در دوره چهارم برای تقویت مباحث گردشگری در راستای این موضوع مهم فعالیت می‌کند.

داوودی با بیان اینکه امیدواریم دولت جدید شورا‌ها و قدرت شورا‌ها را در راستای ارتقای وضعیت کشور باور کند، اذعان داشت: با واگذاری اختیارات به شورا‌ها بسیاری از مشکلات و چالش‌ها در سطح کشور برطرف می‌شود.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول