اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

جایگاه شورا‌ها باید به صورت دقیق‌تر ارزیابی شود

استاندار اصفهان گفت: جایگاه شورا‌ها باید به صورت دقیق‌تر ارزیابی شود.

جایگاه شورا‌ها باید به صورت دقیق‌تر ارزیابی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای شورای شهر اصفهان با اشاره به اهمیت نقش شورا‌ها در سطح کشور اظهار داشت: در حال حاضر شورا‌ها هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده‌اند و شورا‌ها و شهرداری‌ها باید جایگاه واقعی خود را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری وزیر کشور نسبت به شهرداری‌ها و شورا‌ها تغییر پیدا کرده، اضافه کرد: با توجه به این موضوع شورای شهر و شهرداری از جایگاه مهم‌تری در دولت جدید برخوردار شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه اجرا و عمل در سطح کشور و استان تصریح کرد: جایگاه و ساختار از یک سو و فقدان قوانین مورد نیاز برای رفع امور از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه اجرا و عمل به شمار می‌رود.

این مسئول با تاکید بر اینکه در بخش دموکراسی غرب انسان به عنوان محور نخست و آخر حاکمیت تلقی می‌شود، ادامه داد: براساس اصل 56 قانون اساسی حاکمیت مطلق از آن خداوند است و انسان نیز با حرکت در مسیر خداوند به عنوان حاکم بر سرنوشت خود محسوب می‌شود.

ذاکراصفهانی انسان را جانشین خداوند در راستای اعمال حاکمیت دانست و تاکید کرد: در حال حاضر یک مشکل اساسی در کشور داریم و مشخص نشدن جایگاه شورا‌ها در سطح کشور به عنوان مهم‌‌ترین مشکلات در سطح کشور محسوب می‌شود و مسئولان باید با یک برنامه‌ریزی دقیق در راستای رفع این مشکل گام بردارند.

وی با بیان اینکه مشخص نشدن جایگاه شورا‌ها در سطح کشور سبب پراکندگی در انجام کار‌ها شده، افزود: شورا‌ها و کار‌گروه‌هایی که در استانداری تشکیل می‌شود، مانند شورا‌های مسکن، اشتغال، برنامه‌ریزی و سایر شورا‌ها به ریاست استاندار است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با تشکیل این شورا‌ها مسئولیت‌ها به استاندار و استانداری واگذار می‌شود و به نوعی بار مسئولیت‌ها از شانه ادارات برداشته می‌شود، افزود: تشکیل این شورا‌ها وظایف استاندار و استانداری را در راستای رسیدگی به برنامه‌ها و مشکلات مختلف در استان سنگین‌تر می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هفته گذشته بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهور مبنی بر برچیده شدن شورا‌ها و کار‌گروه‌هایی که زیر نظر استانداری‌ها تشکیل می‌شود، ابلاغ شده، عنوان کرد: امیدواریم که این موضوع هر چه سریع‌تر جنبه عملیاتی پیدا کند.

ذاکراصفهانی به راه‌اندازی واحد‌های مسکن مهر در استان اشاره کرد و ادامه داد: 210 هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به استان اصفهان اختصاص دارد و 35 هزار مورد از این واحد‌ها در فولاد‌شهر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ساخت و احداث واحد‌های مسکن مهر در راستای توسعه فضا‌های شهری تصریح کرد: البته تمام زیر‌ساخت‌های مورد نیاز به منظور راه‌اندازی این واحد‌ها باید موجود باشد و واحد‌های مسکن مهر باید از زیر‌ساخت‌ها و امکانات مورد نیاز برای زندگی افراد برخوردار باشند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه جایگاه شورا‌ها باید به صورت دقیق‌تر ارزیابی شود، اضافه کرد: نگاه دولت جدید به شورا و شهرداری نگاه ارتقایی است و با مشخص شدن جایگاه واقعی شورا‌ها دست شهرداری‌ها برای اداره امور در سطح شهر‌ها باز‌تر و به دنبال این موضوع بسیاری از مشکلات در سطح کشور برطرف می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه همچنین استانداری با مشخص شدن جایگاه شورا‌ها در سطح کشور به یک محیط راهبردی و حاکمیتی تبدیل می‌شود، تاکید کرد: امیدواریم که ارتقای ساختاری برای شورای شهر و شهرداری در دولت جدید تحقق پیدا کند.

ذاکراصفهانی با تاکید بر اینکه براساس اسلام شورا‌ها نقش مردم‌سالاری دینی دارند و مردم‌سالاری دینی مبنای حاکمیت مردم بر سرنوشت خود در ذیل اندیشه خداوند است، افزود: در کشور با مشکل ساختاری و خلأ‌های قانونی مواجه هستیم، البته مشکل خلأ‌های قانونی نمایان‌تر از مشکل ساختاری است.

وی با بیان اینکه مکاتبات و تلاش‌های بسیاری در راستای رفع مشکلات آبی و انجام پروژه بهشت‌آباد انجام داده‌ام، گفت: حدود 20 سال گذشته کلنگ پروژه بهشت‌آباد به زمین زده شده، اما از حدود یک سال گذشته تاکنون این پروژه به صورت جدی آغاز شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه البته روند اجرایی پروژه بهشت‌آباد کند است و این پروژه باید سرعت بگیرد، ادامه داد: پروژه بهشت‌آباد یکی از نیاز‌های مهم اصفهان محسوب می‌شود و این پروژه با نشستن به امید دولت اجرا و به بهره‌برداری نمی‌رسد و مسئولان شهر و استان باید با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در راستای اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه تلاش کنند.

این مسئول با تاکید بر اینکه رسیدگی به وضعیت زاینده‌رود باید در دستور کار تمام مسئولان باشد، اذعان داشت: مسئولان باید تلاش کنند که حداقل آب در رودخانه زاینده‌رود در سطح شهر اصفهان پایدار باشد.

ذاکراصفهانی با بیان اینکه در حال حاضر تالاب گاوخونی به دنبال مشکلات کم‌آبی و خشکسالی‌ها دچار مشکل شده، اذعان داشت: همچنین بسیاری از زمین‌های کشاورزی به دنبال خشکسالی‌ها نیتراتی شده و تمام همت مسئولان باید در راستای رسیدگی به وضعیت خشکسالی‌‌ها باشد.

انتهای پیام/63004/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول