اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گلستان گزارش می‎دهد

عدم همکاری بانک‎ها برای ایجاد اشتغال در گلستان

در جلسه امروز کارگروه اشتغال استان گلستان موضوع عدم همکاری بانک‌های عامل در ایجاد اشتغال تعهد شده در استان موضوعی بود که مورد اعتراض و چالش از جانب مسئولان استانی قرار گرفت.

عدم همکاری بانک‎ها برای ایجاد اشتغال در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان در سال 1392 ظهر امروز با حضور نمایندگان دستگاه‎های مرتبط در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برگزار شد.

این جلسه که از دقایق ابتدایی آن با بررسی و ارائه گزارش دستگاه‎ها آغاز شد به دلیل عدم انجام اقدامات مناسب در بسیاری از تعهدات دستگاه‎ها این موضوع تا پایان جلسه ادامه داشت.

شأن جلسه بالاتر از چانه‎زنی برای 100 میلیون تومان است

بیشترین مشکل و معضلی که در این جلسه مشاهده شد این بود که با بررسی هر موضوع کلید کار در دستان بانک‎ها بود که آنها نیز با اعلام این مطلب که منابع نداریم از انجام وظیفه سر باز می‎زدند.

این موضوع آنقدر در این جلسه تکرار شد که موجب اعتراض قدرت‎الله عابدی، مدیرکل امور هماهنگی اقتصادی استانداری گلستان قرار گرفت و گفت: شأن این جلسه بالاتر از این‎هاست که بخواهیم به خاطر مبالغی همانند 100 میلیون تومان با نماینده بانک چانه‌زنی کنیم.

وی اظهار داشت: اگر بخواهد این موضوع برای جلسات دیگر ادامه داشته باشد و تصمیم مناسبی برای این موضوع گرفته نشود در جلسات بعد حاضر نخواهم شد.

بانک‎ها نمی‎خواهند همکاری کنند / نداشتن قدرت تصمیم‎گیری نماینده بانک در جلسه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان نیز در حاشیه برگزاری این جلسه در گفت‎و‎گو با خبرنگاران استان خاطرنشان کرد: مهم‎ترین مشکل و مسئله‎ای که در این چند ماه و در این جلسه به آن رسیدیم این بوده که بانک‎ها نمی‎خواهند همکاری کنند.

حسینعلی خواجه‌مظفری ادامه داد: نزدیک به 6 ماه است که بانک‎ها کارها را رها کرده و رؤسای بانک‎ها در جلسه کارگروه اشتغال حاضر نمی‎شوند و در نهایت به حضور معاون و یا در بسیاری از موارد یک کارشناس بسنده می‎کنند.

*یکی از مسائلی که در جلسه کارگروه امروز به چشم می‎خورد و کاملاً واضح بود، نداشتن قدرت تصمیم‎گیری نمایندگان بانک‎ها به دلیل نداشتن قدرت اجرایی در مجموعه خود بود که حتی برای تعهد پرداخت 50 میلیون تسهیلات با تردید و حتی اینکه نمی‎توانیم پرداخت کنیم پاسخ می‎دادند.

خواجه‌مظفری عنوان کرد: در این جلسه تصمیم بر این شد تا ‎با حضور استاندار گلستان جلسه‎ای مشترک با شورای هماهنگی بانک‎ها تشکیل و یک تصمیم اساسی گرفته شود.

وی متذکر شد: کارگروه اشتغال نباید در حد و اندازه پرداخت مشاغل خانگی و یا پرونده‎هایی در این سطح باشد اما متاسفانه به دلیل حجم بالای پرونده‎ها که از جانب بانک همکاری نمی‎شود مجبور هستیم تا در جلسه آنها را طرح کنیم.

تحقق تنها 5 هزار شغل در سال‌جاری از 15 هزار تعهد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما در یک معضل قرار گرفته‎ایم، در سال 1390 تعهد اشتغال استان گلستان 26 هزار و 700 نفر بود که بیش از 32 هزار نفر را دارای شغل کردیم.

وی بیان کرد: اما متاسفانه امسال که تعهد ما 15 هزار و 726 نفر است تا به امروز پنج هزار و 184 نفر آن محقق شده است که این در محاسبه کلان یعنی هیچ.

خواجه‌مظفری اذعان داشت: این آمار بسیار آمار پایین و غیر قابل قبولی است و برای خروج از این بحران هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه بانک‎ها با ما همکاری کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان تأکید کرد: بر اساس وظیفه، ادار‌ه‌کل تعاون تمامی طرح‎ها را بررسی، ساماندهی و سازماندهی کرده است و با برگزاری جلسات متعدد توجیه اقتصادی آنها را نیز مورد بررسی قرار داده و به بانک‎ها معرفی شده‎اند، اما مشکل اینجاست که بانک‎ها نمی‎خواهند همکاری کنند.

خواجه‌مظفری ابراز داشت: اینطور نیست که متولی امر اشتغال یک دستگاه باشد بلکه همه متولی ایجاد اشتغال هستند و بانک‎ها در راس آن مسئله قرار دارند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر ما در بخش مشاغل خانگی و زودبازده نیز دچار مشکل شده‎ایم.

انتهای پیام/83004/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول