اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین:

تولید زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین با اشاره به اینکه تولید زمینه‌ساز اشتغال است، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق شرایط لازم را برای تولید فراهم کنیم تا بتواینم به اشتغال پایدار دست یابیم.

تولید زمینه‌ساز ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مجید نادری در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد:‌ با توجه به اینکه برای نخستین‌بار در سطح کشور مقرر شد سند اشتغال استان‌های کشور تدوین شود، یک گروه مشاور در همه استان‌های کشور مسئولیت تدوین این سند را بر عهده گرفتند.

وی افزود: سند اشتغال هر استان به وسیله این گروه مشاور تهیه شده و سپس با تلفیق اطلاعات و آمار مربوط به آن‌ها سند مادراشتغال کشور تدوین می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در این روش مشاور باید برای تهیه سند هر استان مطالعات خود را در دو بخش انجام دهد، اضافه کرد: جمع‌آوری آمار و اطلاعات مورد نیاز را یک بار باید بر اساس مسائل استانی و بار دیگر طبق مسائل ملی انجام داد که این کار با مشکلات زیادی از جمله تأخیر زمانی روبه‌رو می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین با اشاره به تأخیر در ارائه سند اشتغال استان قزوین اضافه کرد: آنچه برای استان حائز اهمیت بود کیفیت بهتر سند اشتغال استان است که برای تحقق این امر نیز باید زمان لازم در اختیار گروه مشاور قرار می‌گرفت.

نادری ادامه داد: بنابراین با در اختیار قرار دادن زمان لازم برای گروه مشاور هر چند سند اشتغال استان قزوین دیرتر مورد تدوین قرار گرفت اما چون مطالعات مورد نیاز این سند با دقت بیشتری انجام شده قطع یقین سند تدوین شده از کیفیت بالاتری برخوردار است.

وی اظهار کرد: نمونه‌ای که برای جمع‌آوری اطلاعات در اختیار مشاور قرار گرفته بود، در استان قزوین توسعه داده شد تا اطلاعات به دست آمده از کیفیت و صحت بالاتری برخوردار باشد.

این مسئول با اشاره به نحوه جمع‌آوری اطلاعات تصریح کرد: آمار و اطلاعات مورد نیاز برای تدوین سند اشتغال در همه استان‌ها به یک شکل جمع‌آوری شده است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین افزود: یکسری از آمارها در سطح ملی تهیه شده است زیرا ساز و کار آماری کشور به گونه‌ای نیست که آمار را به صورت ریز و محله‌ای داشته باشیم.

نادری خاطرنشان کرد: تهیه آمار محله‌ای نیاز به ساز و کار دقیق‌تر، زمان و افراد بیشتری دارد که حتی از نظر هزینه‌ای نیز به صرفه نخواهد بود.

وی گفت: با توجه به اینکه قرار بود 31 مشاوره استانی در سطح کشور انجام شود، انتخاب مشاور سخت بود اما به لحاظ شناختی که وجود داشت مشاور باتجربه‌ای برای استان قزوین انتخاب شد.

این مسئول اظهار کرد: در اطلاعات آماری که به وسیله این گروه مشاور در استان قزوین جمع‌آوری شد علاوه بر افزایش کیفیت سند اشتغال استان، نشانه‌هایی به دست آمده که در بخش‌های دیگر مدیریتی مفید خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار قزوین یادآور شد: امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روز به روز اتکا به منابع نفتی کاهش یابد.

نادری افزود:‌ کلید رشد مطلوب و رسیدن به اهدافی که در سند چشم‌انداز ترسیم شده بر مبنای تولید است و امیدواریم سند اشتغال استان چراغ راه استان برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز باشد.

انتهای پیام/77010/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول