اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین:

انتخابات خانه مطبوعات قزوین آبان‌ ماه برگزار می‌شود

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: سومین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان 28 آبان‌ ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتخابات خانه مطبوعات قزوین آبان‌ ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، علی علیمحمدی ظهر امروز در دیدار با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: انتخابات خانه مطبوعات قزوین که بنا به دلایل مختلف با تأخیر در برگزاری روبه‌رو شده بود، در آبان‌ ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: فراخوان کاندیدا شدن برای این دوره از انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین مهر ماه سال جاری منتشر می‌شود که بر‌اساس آن علاقه‌مندان به کاندیداتوری از 25 مهر ماه تا پنجم آبان ‌ماه برای ثبت‌نام فرصت دارند.

این مسئول اضافه کرد: این افراد باید در مدت زمان تعیین شده مدارک مورد نیاز ذکر شده در فراخوان را برای ثبت‌نام به خانه مطبوعات ارائه کنند.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین اضافه کرد: بررسی صلاحیت کاندیداها نیز از ششم آبان ‌ماه آغاز می‌شود تا افرادی که امکان حضور در هیئت مدیره خانه مطبوعات را دارند به اعضا معرفی شوند.

به گفته علیمحمدی، انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین هر دو سال یک بار انجام می‌شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری سومین دوره انتخابات خانه مطبوعات استان قزوین اظهار کرد: افرادی که در این دوره از انتخابات شرکت می‌کنند باید دارای مدرک تحصیلی لیسانس باشند.

این مسئول افزود: البته در این مورد تبصره‌ای نیز وجود دارد که بر‌اساس آن حداقل پنج سال فعالیت رسانه‌ای معادل یک مقطع تحصیلی است.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به فعالیت‌های خانه مطبوعات استان گفت: در مدت بیش از سه سال فعالیت خانه مطبوعات قزوین فعالیت‌ها و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

علیمحمدی افزود: در شرایطی که بر اساس ابلاغیه دولت تمام آگهی‌های دولتی باید در روزنامه‌های دولتی منتشر می‌شد، خانه مطبوعات استان قزوین نخستین خانه مطبوعاتی بود که نسبت به این موضوع عکس‌العمل نشان داد.

وی اضافه کرد: زیرا با عمل به این ابلاغیه دولت در حق بقیه رسانه‌ها ظلم شده و به نوعی حق آنان ضایع می‌شد بنابراین اقدامات لازم برای لغو این دستورالعمل صورت گرفت.

این مسئول با بیان اینکه ثبت خانه مطبوعات یکی دیگر از اقدامات دوره قبل بود، گفت: ثبت خانه مطبوعات استان قزوین که سال‌ها مغفول مانده بود در دوره دوم فعالیت هیئت مدیره خانه مطبوعات انجام شد.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین افزود: با به ثبت رسیدن خانه مطبوعات استان امکان دریافت بودجه و استفاده از امکانات مختلف برای آن فراهم شد.

علیمحمدی با اشاره به دیگر فعالیت‌های خانه مطبوعات استان قزوین تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی خبرنگاری، جشنواره مطبوعات، تحویل کارت عضویت خبرنگاران، پیگیری پرونده پزشکی اعضا در سازمان تأمین اجتماعی، تأسیس صندوق قرض الحسنه و پیگیری پرونده قضایی برخی از رسانه‌ها در دستگاه قضایی استان از جمله فعالیت‌های خانه مطبوعات استان بوده است.

وی با اشاره به عضویت خانه مطبوعات در شورای عالی اطلاع‌رسانی استان قزوین گفت: پس از رایزنی‌های لازم با مدیران استان و با همکاری معاون سیاسی امنیتی استاندار شرایطی فراهم شد تا نماینده مطبوعات استان در شورای اطلاع‌رسانی استان حضور داشته باشد.

این مسئول افزود: با حضور نماینده مطبوعات در شورای اطلاع‌رسانی استان موقعیتی فراهم شده تا مطالبات مطبوعات از نهادها و دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین با اشاره به اینکه تاکنون 200 نفر در سامانه سمان ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: با این وجود فقط حدود 10 درصد موفق شدند از امکانات این سامانه استفاده کنند.

علیمحمدی افزود:‌ تعداد زیادی از ثبت‌نام شده‌ها به دلیل عدم پیگیری پرونده خود موفق به استفاده از امکانات سامانه سمان نشده‌اند.

وی اضافه کرد: فعال کردن سایت سمان بهترین فرصت برای فعالان عرصه مطبوعات است تا جایگاه خود را در مطبوعات تثبیت کنند زیرا در حال حاضر سایت سمان تنها سامانه‌ای است که به عنوان شناسنامه کاری فعالان مطبوعاتی محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به استقرار چهار کیوسک مطبوعاتی در سطح شهر اضافه کرد: خانه مطبوعات استان در حال پیگیری استقرار چهار کیوسک مطبوعاتی در نقاط توسعه یافته شهر قزوین است.

رئیس خانه مطبوعات استان قزوین گفت: با توجه به اینکه در نقاط توسعه یافته شهر قزوین دسترسی مردم به مطبوعات کم است با استقرار این کیوسک‌ها ضمن دسترسی آسان‌تر مردم به نشریات، منبع درآمد جدیدی نیز برای خانه مطبوعات ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/77010/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول