اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از کمربندی خانه زنیان شیراز

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از به بهره‌برداری رسیدن کمربندی خانه زیان شهرستان شیراز تا پایان سال جاری خبر داد.

بهره‌برداری از کمربندی خانه زنیان شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، مهندس هوشنگ عشایری در جریان بازدید مدیران ارشد استان فارس از بزرگراه شیراز – بوشهر اظهار داشت: محور شیراز – دشت ارژن یکی از محورهای مهم ارتباطی استان فارس است که ارتباط استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر و خوزستان را با شیراز و استان‌های اصفهان و تهران برقرار می‌کند.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس با بیان اینکه روستای خانه‌ زنیان در حوالی 35 کیلومتری شیراز و در این محور واقع شده، اضافه کرد: برای عبور ترافیک ترانزیتی از این روستا و به دلیل تداخل ترافیک با جامعه مسکونی و همچنین خطرات عبور ترافیک از این منطقه و مشکلات اجتماعی حاصل از عبور ترافیک از منطقه مسکونی، احداث کمربندی خانه‌ زنیان به صورت چهارخطه و خارج از منطقه مسکونی مد‌نظر قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برای عبور کمربندی، دو منطقه شمالی و جنوبی مورد بررسی قرار گرفت که منطقه شمالی به علت وجود باغات و هزینه بسیار ارزیابی مورد قبول واقع نشد و منطقه جنوبی به منظور احداث کمربندی خانه‌زنیان مدنظر قرار گرفت.

عشایری تصریح کرد: عملیات اجرایی کمربندی خانه زنیان که به طول حدود 10 کیلومتر و با دو تقاطع غیرهمسطح در ابتدا و انتهای کمربندی طراحی شده، در حال حاضر در دست انجام بوده که عملیات خاکی و ابنیه آن به پایان رسیده و مقداری از عملیات روسازی آن نیز صورت گرفته است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه در حال حاضر پیشرفت فیزیکی و ریالی کمربندی خانه‌زنیان در حدود 70 درصد است، اذعان داشت: این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/‌2448/ن/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول