اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان:

راهیابی 26 گلستانی به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان از راهیابی 26 نفر از این استان به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت خبر داد.

راهیابی 26 گلستانی به مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در آئین اختتامیه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت و تجلیل از برگزیدگان استان گلستان در مرکز فنی و حرفه‎ای شهرستان گرگان اظهار داشت: مرحله شناسایی استعدادهای برتر همچنان ادامه دارد و افراد مستعد در گردونه رقابت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: در مسابقات ملی مهارت از تعداد 3 هزار و یکصد شرکت‎کننده که در مرحله شهرستانی اقدام به ثبت‎نام کردند استان گلستان بعد از استان‎های تهران و اصفهان توانست با 10 درصد شرکت‎کننده جایگاه سوم را در احراز شناسایی کسب کند.

رشد و توسعه جوامع منوط به سه مولفه منابع طبیعی، زیرساخت‎ها و نیروی انسانی است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان افزود: استان گلستان حدود 2.3 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص می‎دهد اما 10 درصد شرکت‎کنندگان را در مسابقات ملی مهارت به خود اختصاص داد.

تیرانداز؛ کشف استعدادهای جوان و ایجاد انگیزش برای مهارت‎اندوزی و کسب و کار را از مهمترین اولویت‎های آموزش‎های فنی و حرفه‎ای برشمرد و اذعان کرد: در بخش آموزش‎های مهارتی هنوز جا برای کار وجود دارد، برگزاری المپیاد نیز با ایجاد انگیزش در مخاطبان سبب می‎شود تا آنها استعدادهای خود را محک بزنند.

باید روی فرهنگ کار و مهارت‎آموزی بیشتر کار شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه رشد و توسعه هر کشوری منوط به سه مولفه منابع طبیعی، زیرساخت‎ها و نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: میانگین متوسط استفاده از زیرساخت‎ها در توسعه اقتصادی در جهان 25 درصد است و میانگین منابع انسانی در توسعه اقتصادی در دنیا 65 درصد و در ایران 33 درصد است که این آمار نشان می‎دهد باید روی فرهنگ کار و مهارت‎آموزی بیشتر کار شود.

تیرانداز با بیان اینکه دستیابی به افق ترسیم شده در برنامه 1404 توجه به مهارت است، گفت: یکی از مواردی که می‎تواند ما را به موفقیت سوق دهد سرمایه‎گذاری در آموزش‎های مهارتی است.

انتهای پیام/83001/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول