اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی خبر داد

رشد 467 درصد مطالعه رسانه‌های دیجیتال در خراسان شمالی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی گفت: مطالعه رسانه‌های دیجیتال در این استان 467 درصد رشد داشته است.

رشد 467 درصد مطالعه رسانه‌های دیجیتال در خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، علی رحیمی اظهار کرد: رشد 467 درصدی مطالعه مردم استان از رسانه‌های دیجیتال نشان از اعتماد بیشتر مردم به روزنامه‌های الکترونیک نسبت به روزنامه‌های چاپی است.

وی افزود: طی 2 سال اخیر به طور متوسط مطالعه روزنامه‌های الکترونیک در خراسان شمالی توسط هر فرد از یک دقیقه و 26 ثانیه به هفت دقیقه و 14 ثانیه رسیده است.

رحیمی در عین حال به پایین‌تر بودن متوسط مطالعه روزنامه‌های چاپی در استان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و گفت: سال 90 هر فرد در کشور به طور متوسط 27 دقیقه و 15 ثانیه مطالعه روزنامه‌های چاپی داشته در حالیکه در استان خراسان شمالی 21 دقیقه و 47 ثانیه بوده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه عصر حاضر با سرعت و شتاب در حال گذر است و مخاطب امروز نیز فرصت کافی برای مطالعه مبسوط مطالب را ندارد، لذا به دنبال رسانه‌ای هستند تا حجم بالای اطلاعات را به صورت خلاصه و مفید در سریع‌ترین زمان اختیار داشته باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به پایین بودن میزان مطالعه روزنامه‌های چاپی در استان گفت: عوامل متعددی چون، عدم سرعت در انتقال اطلاعات، قواعد خاص نگارش و خلل در شیوه تنظیم مطالب روزنامه‌ها به علت هزینه‌های گزاف و ... برخی از عوامل کاهش مطالعه روزنامه‌ها در استان است.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول