اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله ایمانی:

فارس آماده برگزاری جشنواره‌های بزرگ ملی قرآن است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: فارس توانمندی‌های بسیاری در قرآن دارد و آماده برگزاری جشنواره‌های ملی قرآن در این استان هستیم.

فارس آماده برگزاری جشنواره‌های بزرگ ملی قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از استهبان، آیت‌الله اسدالله ایمانی صبح امروز در جشنواره بزرگ قرآنی کشور که توسط موسسه قرآنی و فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) شهرستان استهبان با حضور 7 هزار علاقمند به قرآن برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه‌های بزرگ قرآنی استان فارس می‌توانند رسالت رساندن پیام قرآن به جهانیان را انجام دهند.

وی ادامه داد: برگزاری یک جشنواره بزرگ قرآنی آن هم از شهری کوچک، نشان دهنده این است که مردم ما می‌توانند بدون اتکا به دولت‌ها خودشان در امر قرآن قیام کرده و آن را اشاعه دهند.

ایمانی تصریح کرد: خیران ما باید موقوفه‌های قرآنی داشته و برای رشد و بالندگی قرآن اموالی را وقف کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخان خود خاطرنشان کرد: مسئولان فارس باید موسسه‌‌های قرآنی را در این استان تقویت کنند و صدا و سیما نیز جشنواره‌های بزرگ قرآنی کشور را اطلاع‌رسانی کند.

وی افزود: امروز نیاز به قرآن داریم و قرآن باید در دل جامعه باشد و خانواده، پزشک خانواده، معلم ما و آموزش و پرورش ما قرآنی باشد.

ایمانی گفت: شهرستان استهبان امروز این افتخار را پیدا کرده که به نام قرآن مزین شود و مومنان این دیار از دیرباز در عمل به قرآن شهره بوده‌اند و در مفاهیم قرآن نیز سبقت را از دیگران ربودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران فضای آشنایی مردم با قرآن را فراهم و آنچنان برنامه‌ریزی کرد که امروز در عرصه‌های مختلف قرآنی حرکت‌های زیربنایی و اصولی انجام شده و در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: باید امروز دانشگاه‌های ما قرآن را به عموم زبان‌هایی که مخاطب دارند ترجمه کرده و در اختیار دیگران قرار دهند.

ایمانی گفت: امروز نخستین وظیفه ما باید توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی باشد و به توصیه رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ کل قرآن عمل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: حوزه‌های علمیه ما باید برای تمام طلاب برنامه حفظ قرآن پیش‌بینی کنند و در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: اوقاف باید در کنار موقوفات حضرت اباعبدالله (ع) جلسات کلاس تفسیر قرآن را داشته باشد و برای موعظه‌ای که برای اباعبدالله‌الحسین (ع) است واعظی دعوت شود که مفسر قرآن بوده و برای مردم مفاهیم قرآنی را بیان کند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید برای توسعه قرآن برنامه‌های متنوع درسی داشته باشند و بخشی از دروس دانشگاهی به مفاهیم قرآن اختصاص یابد.

انتهای پیام/ 2448/ل30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول