اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهگلان

حفظ وحدت و تمسک به قرآن راه نجات از مشکلات است

امام جمعه دهگلان گفت: حفظ وحدت و تمسک به قرآن بهترین راه نجات مسلمانان از مشکلات امام و پیروزی در برابر ظلم دشمنان است.

حفظ وحدت و تمسک به قرآن راه نجات از مشکلات است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان که در مسجد جامع این شهر اقامه شد اظهار کرد: فاصله گرفتن از آموزه‌های دینی به ویژه قرآن کریم ‌ریشه تمام مشکلات و مسائل جامعه امروز است.

وی تصریح کرد: جامعه برای برون رفت از مشکلات فعلی باید به دامن قرآن و آموزه‌های دینی بازگردد و با جاری کردن آن در زندگی مسیر سعادت دنیا و آخرت را برای خود هموار کند.

امام جمعه دهگلان با بیان اینکه آیات قرآن کریم بر گرفته از دستورات ذات اقدس الهی است و برای تمام زندگی انسان‌ها برنامه دارد گفت: حرکت بر مبنای این دستورات الهی مانع از سستی و رخوت جامعه می‌شود.

جعفری با اشاره به ویژگی‌ها و شاخصه‌های قرآن کریم نسبت به سایر کتب الهی و آسمانی اظهار کرد: ادعای بزرگ قرآنی در موضوع جامعیت و پیام جهانی داشتن واقعاً بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه فهم دینی از قرآن و برداشت امت اسلامی از این کلام الهی باید به‌گونه‌ای باشد تا اصل و حقیقت آن برای همه تبیین و تبلیغ شود، اضافه کرد: در کنار بهره‌گیری از مبانی الهی این کتاب آسمانی باید بتوانیم با جاری کردن دستورات آن در زندگی سعادتمندی دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنیم.

جعفری ترغیب و تشویق جوانان به فرا گرفتن قرآن را ضروری خواند و بیان داشت: توجه جوانان به مسائل دینی و اسلامی برنده ترین سلاح در مقالبله با تهدیدات نرم دشمنان است.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: دور کردن جوانان مسلمان با استفاده از برنامه‌های مختلف همچون شبکه‌های ماهواره‌ای به صورت جدی از سوی دشمنان مورد توجه قرار گرفته و مقابله با این توطئه دشمنان نیازمند برنامه‌ریزی است.

جعفری در ادامه از شوراهای اسلامی نیز به عنوان نمایندگان مردم نام برد و گفت: شوراها باید با رصد مشکلات مردم و انتقال درست آن به مسئولان زمینه رفع مشکلات را فراهم کنند.

وی در پایان بر انتخاب شهردار توانمند و متخصص به امور از سوی شوراها تاکید کرد و گفت: تمام تلاش شوراها باید خدمت به مردم و جلب رضایت آنان باشد.

انتهای پیام/79013/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول