اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد استان فارس:

سود و نفع کاهش فقر برای کمیته امداد فرهنگی و معنوی است

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی فارس گفت: سود و نفع کاهش فقر برای کمیته امداد سود فرهنگی و معنوی است.

سود و نفع کاهش فقر برای کمیته امداد فرهنگی و معنوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی فارس، حجت‌الاسلام عبدالرضا خوشنویس در گردهمایی معاونان توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان‌های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی کمیته امداد این استان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: برای احیای آموزه‌های دینی زکات، خلق شوق و ایجاد اعتماد دو پیشگام ضروری است که این امر باید در دو گروه ایجاد شود.

وی افزود: این دو گروه شامل افراد موثر، شاخص‌ها و گروه‌های اجتماعی و همچنین مکلفان به زکات هستند که گروه اول می‌توانند با زبان، حنجره و قلم خود در احیای امر زکات موثر باشند و گروه دوم کشاورزان، باغداران، دامداران و حتی تجار هستند که با پرداخت زکات در رفع فقر گام‌های موثری برمی‌دارند.

مدیر اجرایی زکات کمیته امداد استان فارس با بیان این‌که کمیته امداد امام خمینی با جمع‌آوری زکات به دنبال منابع مالی نیست، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در بحث زکات به دنبال احیای این فریضه واجب الهی است تا پرداخت آن نیز به سبد فرهنگ رفتاری مردم اضافه شود و یک هنجار شود.

خوشنویس ادامه داد: هر چه معدل رفتارهای هنجارخیز در جامعه بالاتر رود حرکت جامعه روان‌تر می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هر چه فضای فقر این استان کم شود شود و نفع آن شامل همگان می‌شود، تصریح کرد: سود و نفع کاهش فقر برای کمیته‌ امداد سود فرهنگی و معنوی است.

انتهای پیام/ 2448/ل/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول