اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی:

مردمی کردن پروسه حل مشکل فقر اولویت‌ کاری کمیته امداد است

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی مردمی کردن پروسه حل مشکل فقر را از اولویت‌های کاری این مجموعه دانست.

مردمی کردن پروسه حل مشکل فقر اولویت‌ کاری کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری فارس از خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی، علی‌محمد ذوالفقاری در دومین روز همایش «اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی» با بیان مطلب فوق افزود: کمیته امداد امام خمینی افراد بسیاری زیادی از کودک تا سالخورده را با شرایط مختلف فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تحت حمایت دارد.

وی ادامه داد: با این نوع تنوع جمعیتی و سنی ارائه یک راهکار خاص برای رفع نیازهای تمامی خانواده‌های تحت پوشش کار مناسب و درستی نیست.خدمات ما در این خصوص در صورتی اثرگذار خواهد بود که با توجه به مسائل علمی و فقهی و براساس نیازهای گروه های مختلف مددجویان ارائه شود.

ذوالفقاری در ادامه سخنان خود با اشاره بر لزوم برگزاری همایش هایی چون «اقتصاد خانواده در فرهنگ رضوی» گفت: کمیته امداد امام خمینی از طریق برگزاری همایش‌هایی از این دست می تواند بخشی از اطلاعات داخلی و شرایط کاری خود را به جامعه منتقل کرده و بدین گوئنه با جلب مشارکت بیشتر مردم، بخشی از فقر موجود را ریشه کن کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی همچنین اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک و نیم میلیون سالمند و 270 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند که متاسفانه اغلب آنان مورد غفلت خانواده و اطرافیان خود قرار گرفته‌اند و یقینا اگر این مشکل نبود، میزان فقر درجامعه کاهش ملموسی داشت.

وی سپس مردمی کردن پروسه حل مشکل فقر را از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی دانست و افزود: باید وظیفه مردم و جامعه اسلامی را در قبال فقرا و مشکلات نیازمندان باز تعریف کرده و شرایط نهادینه شدن اجرای این وظایف توسط مردم را فراهم کنیم.

ذوالفقاری احیای سنت قرض الحسنه و پرداخت دیون اسلامی توسط مردم را یکی از راه‌های اساسی کاهش فقر در جامعه عنوان کرد و گفت: اجرایی شدن این سنت موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات در جامعه خواهدشد اما متاسفانه این فعل نیک امروزه در جامعه کم رنگ شده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که برگزاری این نوع همایش‌ها باعث رفع کامل فقر از جامعه بر اساس اصول دینی و علمی شود.

انتهای پیام/ر/ض1002                                      

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول