اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا و در آستانه ولادت امام رضا (ع)

دیار کریمان میزبان خادمان حرم رضوی

کاروان خادمان حرم رضوی برای پنجمین سال متوالی همراه با بسته‌های نمک و نبات تبرک از فردا در مناطق مختلف استان کرمان به حرکت درمی‌آید.

دیار کریمان میزبان خادمان حرم رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت امام رضا (ع) استان کرمان از فردا یکشنبه 24 شهریور ماه جاری به مدت چهار روز میزبان کاروان خادمان حرم رضوی است.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید به خبرنگار فارس گفت: کاروان خادمان حرم رضوی برای پنجمین سال متوالی برای برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید به استان کرمان می‌آید.

حسن محمدی‌پور با اشاره به اینکه دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان فرصت مغتنمی برای گسترش و نشر معرفت و معنویت دینی و ترویج معارف رضوی در جامعه است، بیان داشت: جشنواره زیر سایه خورشید در 120 شهر از 22 استان کشور و 18 شهر از شش کشور جهان به همت شبکه جوانان رضوی وابسته به مؤسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره در استان کرمان با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در قالب ستاد برگزاری جشنواره زیر سایه خورشید برنامه‌ریزی می‌شود، خاطر نشان کرد: استان کرمان از یکشنبه 24 شهریورماه جاری به مدت چهار روز میزبان کاروان خادمان حرم رضوی برای برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی است.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در استان کرمان افزود: برنامه‌های کاروان خادمان رضوی بسیار گسترده‌تر از سال‌های گذشته است و با محورهای مختلف برگزار می‌شود و این کاروان در جریان حضور در استان کرمان برای شرکت در برنامه‌های فرهنگی ویژه ولادت امام رئوف به شهرستان‌های بم، جیرفت، کوهبنان، راور، ماهان و چترود هم سفر می‌کنند.

محمدی‌پور از برگزاری جشن زیر سایه خورشید به عنوان مهمترین برنامه این جشنواره خبر داد و گفت: جشن بزرگ زیر سایه خورشید با سخنرانی حشمت‌الله قنبری و مداحی سیدرضا تحویلدار همراه با شعرخوانی مهدی رحیمی و اجرای سید کاظم احمدزاده روز یکشنبه 24 شهریور ماه جاری از ساعت 7 و 30 دقیقه بعد از ظهر در محل سالن شهدای کارگر کرمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشن همراه با برافراشتن و اهتزاز پرچم گنبد منور امام رضا (ع) همراه است، اظهار داشت: در جشن زیر سایه خورشید علاوه بر توزیع بسته‌های متبرک رضوی به شرکت کنندگان به قید قرعه ده‌ها جایزه ارزنده از جمله کمک هزینه سفر زیارتی حج عمره، عتبات عالیات و مشهد مقدس اهدا می‌شود.

محمدی‌پور همچنین از برگزاری جشن ویژه دختران با عنوان شکوفه‌های نور در کرمان خبر داد و افزود: این جشن با سخنرانی حجت‌الاسلام تقی‌زاده روز یکشنبه  24 شهریور ماه جاری از ساعت 17 در محل سالن اتحادیه‌های انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان برگزار می‌شود.

وی دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، دیدار با مسئولان و علمای استان کرمان، دیدار با ایتام و کودکان بی‌سرپرست، حضور در گلزار شهدا و غبارروبی مزار شهدای سرافراز، حضور در بیمارستان‌ها و مراکز اصلاح و تربیت را از دیگر برنامه‌های کاروان خادمان رضوی در استان کرمان برشمرد.

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در استان کرمان افزود: در حاشیه برنامه‌های در نظر گرفته شده، توزیع نمک و نبات تبرک میان شرکت‌کنندگان در برنامه‌ها توسط خادمان حرم امام رضا (ع) انجام می‌شود.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول