اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز از حضور خدام حرم رضوی در بوشهر:

متبرک شدن خلبانان پایگاه ششم شکاری ازبیرق‌های حرم مطهر رضوی

در دومین روز از حضور خدام حرم رضوی خلبانان پایگاه ششم شکاری بوشهر از بیرق‌های حرم مطهر رضوی متبرک شدند.

متبرک شدن خلبانان پایگاه ششم شکاری ازبیرق‌های حرم مطهر رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خدام رضوی در ادامه سفر به استان پیش از ظهر امروز ضمن بازدید از پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر به دیدار خلبانان این پایگاه رفتند و بیرق، نبات و نمک‌های متبرک شده آستان مقدس رضوی را به آن‌ها اهدا کردند.

جانشین فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر گفت: در زمان جنگ تحمیلی این پایگاه خط مقدم جنوب غرب کشور بود.

مسعود جعفری افزود: حفظ منابع ملی، صادرات نفت، حفظ جزیره خارگ در 8 سال دفاع مقدس بر عهده پایگاه شهید یاسینی بود.در هشت سال دفاع مقدس این پایگاه به صورت مدام از خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کرد.

جعفری ادامه داد: بیش از 10 هزار پرواز جنگی توسط خلبانان این پایگاه از استان‌بوشهر تا مرزهای خرمشهر و شلمچه و تا عمق خاک عراق صورت می‌گرفت. توسط پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی با هماهنگی و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی عراق منهدم شد که تا پایان جنگ نتوانست حتی یک ماموریت را انجام دهد.

در ادامه خدام حرم رضوی از گردان 61 شکاری بازدید و به پرسنل خدوم این پایگاه بسته های متبرک اهدا کردند.

خدام حرم رضوی همچنین از محل تعمیر و نگه‌داری هواپیماهای جنگی آشیانه هواپیماها و برج مراقبت این پایگاه بازدید و هدایاهای متبرک را به پرسنل آن‌ها اهدا کردند.

همچنین با هماهنگی فرمانده پایگاه شهید یاسینی و با همکاری جانشین این پایگاه دو فروند هواپیمای اف چهار در مقابل بیرق‌های متبرک حرم مطهررضوی و خدام این نیرو به پرواز درآمد.

در این مراسم سرهنگ خلبان مسعودجعفری جانشین فرمانده پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر اظهار داشت: پایگاه شهید یاسینی در هشت سال دفاع مقدس 35 شهید خلبان را تقدیم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

خدام حرم رضوی سپس با حضور در بیمارستان امیرالمومنین پایگاه ششم شکاری بوشهر از هشت بیمار سرطانی که در این بیمارستان بستری شده بودند عیادت و هدایای متبرک شده حرم مطهر رضوی را به این بیماران و همراهان آنها اهدا و برای سلامتی و شفای بیماران دعا کردند.

این خدام در بدو ورود به بیمارستان امیرالمومنین با استقبال گرم همراهان بیماران که با گریه و زاری بیرق سبز حرم مطهر رضوی را می بوسیدند روبرو شدند.

یکی از همراهان بیماران سرطانی که مریم نام داشت گفت: با حضور خدام رضوی احساس می‌کنم در حال حاضر در خراسان به‌سر می‌برم.

وی که اشک از چشمانش جاری بود افزود: برای همه بیماران دعا کنید آخرش هم برای بیمار ما دعا کنید.

خدام حرم رضوی که پرچم سبز رضوی را حمل می‌کردند ضمن ورود به بخش‌های بیماران خونی از هشت بیمار سرطانی عیادت کردند و برای سلامتی آن‌ها دست به دعا شدند.

یکی از این بیماران که قسمتی از موهای سر او ریخته بود وقتی با خادمین رضوی روبرو شد لحظه‌ای آرام نگرفت و باگریه از خدام خواست تا بیرق رضوی را به نزد او ببرند.

چند تن از دختران جوان که در محل بیمارستان حضورداشتند با دیدن ورود خدام به طرف آنها حرکت و نسبت به این پرچم رضوی ادای احترام کردند.

خدام رضوی نیز بسته‌های نبات و نمک متبرک شده به مردم اهدا می‌کردند.

به گزارش خبرنگار ما، دیدار با خانواده شهید حجت‌الاسلام حسین خاتمی آخرین برنامه خدام در بوشهر تا این لحظه است.

فرزند شهید در این دیدار گفت: در یکی از پژوهش‌های درس تاریخ اسلام دانشگاه از پدرم جهت انتخاب موضوع راهنمایی خواستم که ایشان موضوع پژوهش بر روی فرقه ضاله وهابیت را پیشنهاد نمودند و در آخر هم بوسیله همین گروه وهابیون به شهادت نایل آمدند.

انتهای پیام/66006/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول