اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد آذربایجان غربی خبر داد

رشد 200 درصدی مشارکت مردمی آذربایجان غربی در طرح رضوان

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی از رشد 200 درصدی مشارکت مردمی در اجرای طرح «رضوان» کمیته امداد خبر داد.

رشد 200 درصدی مشارکت مردمی آذربایجان غربی در طرح رضوان

عبادالله فرج اسلام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحد مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی در طول پنج ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: دستگیری نیازمندان و محرومان سنت حسنه‌ای است که از امامان معصوم علیهم‌السلام برای ما به یادگار مانده و با توجه به مشکلات اقتصادی کنونی در میان بسیاری از خانواده‌ها، ضرورت مشارکت مردم برای تأمین نیازهای محرومان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی با توجه به تلاش کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی برای جلب مشارکت‌های مردمی در رفع نیازهای محرومان، از جمع‌آوری 130 میلیارد ریال مشارکت‌ مردمی در پنج ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد داشته است.

فرج اسلام تصریح کرد: 13 میلیارد و 500 میلیون ریال از این مبلغ برای اطعام محرومان و نیازمندان اختصاص داده شده است.

وی میزان زکات فطره جمع‌آوری شده سال جاری در استان را افزون بر 14 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد.

فرج با اشاره به مشکلات متعدد ایتام در امرار معاش و برآورده‌سازی هزینه‌های زندگی، بر ضرورت مشارکت مردم در این بخش تأکید کرد و افزود: در پنج ماه نخست سال جاری شاهد مشارکت حدود 19 میلیارد ریالی خیرین نیکوکار در این بخش بوده‌ایم که البته این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزایش یافته است.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی میزان کل صدقات جمع‌آوری شده مردم نیکوکار استان برای حمایت از نیازمندان و محرومان را 18 میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: این مبالغ برای تأمین نیازهای مختلف درمانی، تحصیلی، ازدواج و یا رفع نیازهای موردی آنان صرف می‌شود.

وی طرح رضوان را از جمله طرح‌های موفق و بسیار اثربخش کمیته امداد در رفع مشکلات مسکن نیازمندان و تأمین آن عنوان کرد و افزود: در سال جاری بیش از 5 میلیارد و 200 میلیون ریال که از محل مشارکت‌های مردمی برای خرید، احداث و تعمیر مساکن نیازمندان استان در نظر گرفته شده بود به این منظور صرف شده است.

فرج اسلام خاطرنشان کرد: در ارتباط با اجرای طرح رضوان نیز در مقایسه با سال قبل حدود 200 درصد افزایش مشارکت دیده می‌شود.

انتهای پیام/61006/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول