اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف و امور خیریه کهگیلویه:

تکمیل بازسازی امامزاده میرسالار نیازمند مشارکت مردمی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه گفت: به رغم تلاش‌های 30 ساله در مرمت و بازسازی امامزاده میرسالار هم‌چنان نیازهای اساسی در این امامزاده وجود دارد.

تکمیل بازسازی امامزاده میرسالار نیازمند مشارکت مردمی است

عبدالنبی صمدیان امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه برگزاری همایش امامزادگان در سطح شهرستان را بر اساس برنامه‌های فرهنگی اوقاف دانست و گفت: بر همین اساس همایش بزرگداشت مقام امامزادگان هر ساله در جوار بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه با اشاره به برگزاری همایش سالانه امامزاده میرسالار  هدف اصلی این همایش را وحدت عنوان کرد و افزود: امامزادگان محورهای وحدت هستند.

وی در تشریح وضعیت ساخت‌وساز امامزاده میرسالار گفت: بازسازی بقعه امامزاده از سال 62 با شرکت بزرگان و علمای سادات میرسالار شروع شد.

صمدیان وضعیت کنونی این بقعه متبرکه را حاصل  تلاش 30 ساله دست‌اندرکاران دانست و افزود: برای توسعه محوطه امامزاده و تسهیل محور ارتباطی هنوز هم نیاز به اجرای عملیات گسترده است.

رئیس اوقاف کهگیلویه درآمد حاصل از نذورات امامزادگان را متذکر شد و با بیان اینکه این نذورات با هماهنگی هیئت امنای امامزادگان و اوقاف از ضریح برداشت می‌شود خاطرنشان کرد: نذورات جمع‌آوری شده در سامانه حقوقی امامزادگان به صورت سراسری است ثبت خواهد شد.

صمدیان از وجود 141 امامزاده در سطح شهرستان کهگیلویه خبر داد و ابراز داشت: برای بازسازی و مرمت این تعداد بقعه متبرکه نیازمند جلب مشارکت‌های مردمی هستیم.

وی مساجد را پایگاه دیانت دانست و با اشاره به اینکه 580 مسجد و مکان مقدس در شهرستان وجود دارد گفت: اماکن مقدس و بقاع متبرکه در تخصیص هزینه‌ها مظلوم واقع می‌شوند و با اعتبارات ناچیز نمی‌توان کار را به جایی رساند.

صمدیان زائرسرا و احداث پارکینگ را از نیازهای اساسی امامزاده میرسالار برشمرد و افزود: با توجه به خیل عظیم زائران که همه ساله روانه این بارگاه می‌شوند لازم است مسئولان به فکر مرمت جاده ارتباطی این مسیر باشند.

انتهای پیام/82016/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول