اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه تشریح کرد

محل هزینه پول داخل ضریح امامزاده‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: پول داخل ضریح امامزاده‌ها تنها در خود همین امامزاده‌ها هزینه می‌شود.

محل هزینه پول داخل ضریح امامزاده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام رضا نوروزی امروز در آیین بزرگداشت و نکوداشت حضرت حسین‌بن علی‌بن موسی‌الرضا (ع) اظهار داشت: روز پنجم ذی‌القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور انتخاب شده است و از آن روز به بعد هر سال این کنگره‌ها در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در سراسر کشور حدود هشت هزار و 500 امامزاده وجود دارد که از این تعداد، 264 بقعه متبرکه در استان قزوین وجود دارد که مردم از برکات آن استفاده می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: امامزاده‌ها ظرفیت خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند که اوقاف قزوین در طول سال برنامه‌هایی را از قبیل: آرامش بهاری، نشاط معنوی، بصیرت عاشورایی و یاس نبوی برگزار می‌کند.

نوروزی تصریح کرد: در طی این چند سال در امامزادگان فعالیت‌های عمرانی بسیاری انجام شده و چند امامزاده که در حال تخریب بودند را از نو ساخته‌ایم و بعضی از امامزادگان را مرمت کرده‌ایم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی اوقاف فعالیت‌های عمرانی در بقاع متبرکه می‌باشد زیرا فعالیت فرهنگی نیازمند یک مکان مناسب است.

وی ادامه داد: از آنجایی که بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی بقاع متبرکه باید قطب شهر اسلامی باشد ما در این مکان‌ها به فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی پرداخته و برگزاری آیین بزرگداشت و نکوداشت حضرت حسین بن علی بن موسی الرضا شاهد و گویای این امر است.

نوروزی با بیان اینکه یکی از سئوال‌های مردم این است که پول داخل ضریح چه می‌شود، خاطرنشان کرد: شاید خودم هم قبل از رسیدن به این جایگاه این سئوال مد نظرم بود ولی بعد از آمدن در اوقاف فهمیدم که تمام پول ضریح صرف هزینه امامزادگان می‌شود.

نوروزی با بیان اینکه امامزادگان ویتامین سه کشور هستند، عنوان کرد: کمک‌های مردمی و نذورات امامزاده‌ها تنها در همان امامزاده هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: 30 درصد نذورات امامزاده‌ها در بخش مدیریت شامل هزینه‌های آب، برق، گاز، تلفن و خادمان، 20 درصد در بخش فرهنگی و برنامه های مناسبت‌های مذهبی و ملی، 40 درصد در فعالیت‌های عمرانی بقاع و 10 درصد حق‌التصدی اداره اوقاف است که هرجا نیاز بود در امامزاده‌ها هزینه می‌شود.

این مسئول تشریح کرد: در سال 91 میزان نذورات امامزاده‌های استان دو میلیارد و 118 هزار تومان بود که همه این مبلغ نذورات در خود امامزاده‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/77007/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول