اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

واردات کالا با معافیت‌های گمرکی در سه نقطه سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین‎بار در کشور طرح واردات کالا تا سقف 20 میلیون ریال با معافیت‌ از سود بازرگانی توسط مرزنشینان استان در سه نقطه آغاز می‌شود.

واردات کالا با معافیت‌های گمرکی در سه نقطه سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود

حاتم نارویی امروز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در زاهدان، اظهار داشت: زیرساخت‌های مناطق مرزی «جالق، پیشین و کوهک» برای آغاز طرح واردات کالا تا سقف 20 میلیون ریال توسط مرزنشینان فراهم شده و قرار است این طرح طی هفته آتی به طور رسمی در این سه نقطه آغاز شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اقلام کالایی مشخص شده برای واردات در این طرح را 54 نمونه عنوان کرد و افزود: مرزنشینان در این طرح می‌توانند نسبت به واردات 54 کالای مشخصی که از مرکز ابلاغ شده‌، اقدام کنند.

وی مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از خروج مردم مناطق مرزی و ارتقا سطح توان اقتصادی و معیشتی مردم این مناطق عنوان کرد و گفت: متاسفانه مردم استان در سال‌های اخیر با خشکسالی و طوفان روبه‌رو بوده‌ و به لحاظ اقتصادی در شرایط نامطلوبی به سر می‌برند، اجرای این طرح‌ها می‌تواند در کاهش مشکلات مردم موثر باشد.

رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان همچنین با موفق خواندن اجرای طرح فروش قانونی سوخت توسط مرزنشینان سراوان و هیرمند، اذعان داشت: این طرح نیز برای تامین معاش مردم به اجرا در آمد و تاکنون نیز موفق بوده است، تاثیرات اجرای این طرح در کاهش قاچاق سوخت، حوادث ناشی از این موضوع و افزایش امید در مناطق مرزی، نیز قابل احساس است.

در بند نخست تصویب نامه شماره 116689/ت45059 هـ مورخ 8/6/1390 هیئت دولت آمده است: «سرپرستان خانوارهای ساکن در روستاهای مرزی استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و سیستان و بلوچستان می‌توانند با استفاده از کارت مبادلات مرزی در هر ماه، یک بار تا سقف بیست میلیون ریال اقدام به ورود کالا از مرزها و بازارچه‌های رسمی کنند».

تبصره 1- روستاهای مشمول این تسهیلات در شعاع (20) کیلومتری مرز و فهرست کالاهای مشمول توسط وزارت صنعت،معدن و تجارت تعیین می شود.

تبصره 2- تخفیف در حقوق ورودی کالاهای خوراکی (ارزاق عمومی) 100 درصد و برای سایر کالاها 50 درصد پس از انجام تشریفات گمرکی و قانونی است.

انتهای پیام/75004/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول