اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف جلوگیری از تخریب محیط زیست

دوستداران طبیعت کشور به قله کوهشاه بافت صعود کردند

مدیرعامل گروه دوستداران طبیعت رفسنجان گفت: دوستداران طبیعت از سراسر کشور به قله کوهشاه در روستای تلخه‌چار از توابع شهرستان بافت با هدف جلوگیری از تخریب آن صعود کردند.

دوستداران طبیعت کشور به قله کوهشاه بافت صعود کردند

فرزاد مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان از صعود گروه دوستداران طبیعت این شهرستان به قله کوهشاه در روستای تلخه‌چار از توابع شهرستان بافت خبر داد و اظهار داشت: حضور در گردهمایی دوستداران طبیعت که از سراسر کشور به روستای تلخه‌چار برای دفاع و جلوگیری از تخریب کوهشاه آمده بودند، هدف این صعود بود.

وی افزود: هدف دیگر نیز آشنایی با گروه‌های دیگر و فعالان و دوستداران طبیعت بود تا در هر کجای ایران اسلامی که چنین اتفاقاتی می‌افتد، متحدانه تجمع کنند تا جلوی این گونه کارهای غیر منصفانه گرفته شود.

مهدوی بیان داشت: گروه دوستداران طبیعت در سال 87 در رفسنجان با 30 نفر عضو تشکیل شد و کارهای بسیار ارزنده این گروه در کشور نمود کرد و امروز با 130 نفر عضو فعالیت می‌کند.

وی افزود: هسته مردمی نجات کوهشاه در روستای تلخه‌چار تشکیل و با ارائه برنامه‌های متنوع و حضور خوبی که از دوستداران طبیعت از سراسر کشور و استان به چشم می‌خورد، امیدواریم راه نجاتی برای این کوه پربرکت پیدا شود و مسئولان تلاش کنند تا تخریب صورت نگیرد.

وی اذعان کرد: کوهشاه یک کوه مهم است و در اطراف آن حوزه‌های آبریز بسیار وسیعی وجود دارد که افراد زیادی در اطراف این کوه از آب آشامیدنی و کشاورزی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس، بیش از 30 نفر از اعضای گروه دوستداران طبیعت به همراه تعدادی از افراد هیئت کوهنوردی شهرستان رفسنجان در این هسته مردمی حضور داشتند.

انتهای پیام/80016/ت20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول