اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی هیئت کوهنوردی همدان خبر داد

صعود سرعتی 152 دقیقه‌ای کوهنوردان همدانی به قله آرارات ترکیه

سخنگوی هیئت کوهنوردی همدان از صعود سرعتی‌کاران به قله 5167 متری آرارات در کشور ترکیه خبر داد.

صعود سرعتی 152 دقیقه‌ای کوهنوردان همدانی به قله آرارات ترکیه

عباس چمشه‌قصابانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس همدان اظهار داشت: با هماهنگی‌های انجام شده دو تن از اعضای تیم صعود سرعتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان موفق شدند در یک زمان بسیار عالی یکی از قله‌های مرتفع آسیا را به صورت سرعتی صعود کنند.

وی افزود: محمود بیات و محمد اسدی از سرعتی‌کاران کوهنورد همدانی با آمادگی بالای خود موفق شدند با زمان دو ساعت و 32 دقیقه به صورت سرعتی به قله آرارات صعود کنند.

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان ادامه داد: فردای روز این صعود سرعتی، این دو ورزشکار ارزنده کوهنوردی به همراه دیگر کوهنوردان اقدام به صعود نرمال قله کردند و برای دومین بار در طول یک برنامه پرچم پرافتخار کشور عزیزمان را در این قله به اهتزاز در آورند.

**قله آرارات در کشور ترکیه زیر پای کوهنوردان سرعتی همدان به لرزه درآمد

به گفته وی تیم صعود سرعتی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان در دهه اخیر به عنوان یکی از معدود تیم‌های فعال این رشته از کوهنوردی در سطح کشور مطرح بوده و اعضای این تیم همه ساله موفق شدند قلل و ارتفاعات داخل و خارج کشور را در قالب مسابقات متعدد و برنامه‌های صعود به زیر پای خود درآورند.

چشمه‌قصابانی با اشاره به بنیان‌گذاری محمد نیزه‌دار در رشته صعود سرعتی در استان همدان و تشکیل تیم و آموزش علاقه‌مندان خاطرنشان کرد: نیزه‌دار به عنوان سرپرست تیم صعود سرعتی و این رشته در همدان همواره توانسته عناوین مختلفی را در این ورزش کسب  کند.

وی ابراز داشت: انجام صعود سرعتی قله دماوند با کسب حد نصاب سه ساعت و چهار دقیقه از جبهه جنوبی و همچنین حضور در برنامه صعود سرعتی ارتفاعات البرز مرکزی (ملوین) از محل تله‌کابین نمک‌آبرود در قالب مسابقه‌ای با همین عنوان با کسب حد نصاب 42 دقیقه و کسب مقام چهارم امسال از جمله عناوین نیزه‌دار بوده است.

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان با اشاره به دیگر فعالیت‌های نیزه‌دار اضافه کرد: صعود قله 7135 متری لنین در کشور قرقیزستان در سال 1387 و چندین صعود سرعتی موفق به مناسبت‌های گوناگون به قله الوند و ارتفاعات آن، با کسب زمان‌های مطلوب از دیگر افتخارات محمد نیزه‌دار است.

چشمه‌قصابانی در پاسخ به سئوال خبرنگار ورزشی فارس همدان مبنی بر اینکه صعود سرعتی چه ویژگی‌هایی دارد؟ تصریح کرد: صعود سرعتی که در سطح بین‌المللی به صعود آلپی شهرت دارد نوعی از کوهنوردی است که با سرعت بالا و با حالتی شبیه دویدن عمدتاً در ارتفاعات اروپا به انجام می‌رسد.

وی افزود: کوهنوردان در این نوع صعود با استفاده از تجهیزات محدود در مقاطع زمانی کمتر از یک روز اقدام به صعود قلل مرتفع کرده و بازمی‌گردند.

سخنگوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان همدان ابراز داشت: همین امر قدرت بدنی بالایی را در ورزشکاران این رشته طلب می‌کند و فعالیت‌کنندگان در این زمینه اغلب به عنوان نیروهای راهنما در کوهستان و نیز نیروهای امدادی در عرصه کوهنوردی مطرح بوده و کوهنوردان را یاری می‌کنند.

انتهای پیام/89020/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول