اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کردستان:

زورخانه محل دیدن ویژگی‌های حضرت علی(ع) و سیره علوی است

سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان زورخانه را محلی برای ترویج آیین ایثار، تواضع و رفع کدورت‌ها و همچنین دیدن ویژگی‌های حضرت علی(ع) و سیره علوی عنوان کرد.

زورخانه محل دیدن ویژگی‌های حضرت علی(ع) و سیره علوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن بابایی امروز در همایش تجلیل از پیشکسوتان ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای که به مناسبت دهه کرامت در زورخانه پهلوان نادر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: پهلوانسرا شامل منظومه‌های شادی‌خانه برای برنامه‌ریزی سرپرستی ایتام و مرام‌خانه به منظور ترویج سیره علوی و صفات حیا و پاکدامنی، اعتماد و راستی، حلم و بردباری و دیگر سیوه‌های پهلوانی است.

سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان آشتی‌خانه را یکی دیگر از منظومه‌های پهلوانسرا دانست که با هدف بهره‌گیری از افراد خوشنام برای حل مناقشات و اختلافات اجتماعی با شیوه کدخدامنشی و ریش‌سفیدی ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: سقاخانه یکی دیگر از منظومه‌های پهلوانسرا است که برای برآورد کردن نیازهای نیازمندان، فقرا، سالمندان و زنان بی‌سرپرست راه‌اندازی شده است. 

بابایی گفت: زورخانه نیز یکی از 5 منظومه پهلوانسراست که هدف از ایجاد آن ترویج و توسعه ورزش‌های زورخانه‌ای با همان اصالت و سابقه‌ای است که در ایران اسلامی وجود دارد.

وی در ادامه بر لزوم توجه به زیساخت‌های ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در استان کردستان تاکید کرد و با یادآوری این مطلب که تنها زورخانه پهلوان نادر محل تمرین ورزشکاران برای مسابقات کشوری است، گفت: متاسفانه این زورخانه هم استانداردهای لازم را ندارد که جا دارد مسئولان استانی در اتمام زورخانه‌های نیمه‌تمام همت بگمارند.

بابایی تصریح کرد: ورزشکاران زورخانه‌ای در تنگناهای اقتصادی قرار دارند و با توجه به اینکه محجوب به حیا و کم توقع هستند لذا توجه به این افرا از حیث پوشش بیمه‌ای، اشتغال و لزوم تامین مسکن آنان در قالب تعاونی‌های مسکن می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف را برای ورود بیشتر افراد به این رشته ورزشی فراهم آورد.

سرپرست هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان کردستان همچنین از فراهم کردن بستر راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی رشته تربیت بدنی شاخه ورزش‌های زورخانه‌ای در استان خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم، 3 هزار متر مربع زمین با کاربری ورزشی در اختیار این هیئت قرار گرفته است.

وی ابراز امیدواری کرد این دانشگاه ظرف دو سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

بابایی در پایان گفت: در استان کردستان که به عنوان یکی از استان‌های مدعی فطب ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی در غرب کشور مطرح است، ترویج این رشته به صورت آکادمیک بستری برای تحول این رشته ورزشی و تحقق قطب بودن کردستان دررشته زورخانه‌ای خواهد بود.

در پایان این مراسم از مرشدان و پیشکسوتان رشته ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی تجلیل شد.

انتهای پیام/79001/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول