اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق بیان کرد

هراس غرب از خیزش انقلاب اسلامی در منطقه/ وحدت تنها راه پیروزی مسلمین است

امام جمعه بافق با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سمینار ائمه جمعه گفت: گسترش انقلاب اسلامی کشورهای غربی را به شدت نگران کرده و غربی‌ها از خیزش انقلاب اسلامی می‌هراسند.

هراس غرب از خیزش انقلاب اسلامی در منطقه/ وحدت تنها راه پیروزی مسلمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بافق با گرامیداشت هفته کرامت و تبریک میلاد سراسر نور  حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع)، به تحلیل دوران زندگانی آن حضرت پرداخت و اظهار داشت: با حضور حضرت امام رضا (ع) در ایران، علما و بزرگان بسیاری به محضر وی شتافتند و بهره‌های علمی و معنوی بسیاری بردند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت پیروی مسلمانان از سیره زندگانی سراسر سعادت آن حضرت تصریح کرد: توجه، الفت و انس امام رضا (ع) به مردم و زیردستانشان قابل توجه بود.

امام جمعه بافق در بخش دیگری از سخنان خود به سمینار ائمه جمعه در تهران و دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری اشاره کرد و بیان داشت: بیش از 750 امام جمعه از سراسر کشور در این همایش شرکت داشتند که آثار و نتایج بسیار خوبی برای کشور داشت.

سلیمانی همچنین با بیان برخی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کرد: نظام انقلاب اسلامی نشأت گرفته از دین و رهبری مرجعیت است و وابسته به هیچ قدرتی نیست.

وی با بیان اینکه امروز غربی‌ها از گسترش انقلاب اسلامی به شدت نگران هستند، تصریح کرد: گسترش انقلاب اسلامی در جهان باعث بیداری اسلامی در کشورهای مسلمان شده که این موضوع، هراس غربی‌ها را به دنبال داشته است.

امام جمعه بافق با اشاره به توطئه‌های دشمنان انقلاب اسلامی بیان کرد: در این موقعیت حساس کنونی، آنچه بیش از همه مورد نیاز است، وحدت و انسجام مردم، مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی است.

سلیمانی با بیان اینکه دنیای غرب در مقابل منافع خودش به هیچکس رحم نمی‌کند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران یک فتح الفتوح بود که به واسطه رهبری و ولایت و مرجعیت به جایگاه فعلی دست پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به تحولات کشورهای مسلمان خاورمیانه به ویژه سوریه و دخالت تروریست‌ها به ویژه آمریکا در این کشورها عنوان کرد: مشکل اصلی اغلب کشورهای مسلمان و این دخالت‌ها، نداشتن رهبری واحد برای اداره امورشان است.

امام جمعه بافق همچنین با بیان برخی از توصیه‌های مقام معظم رهبری خطاب به ائمه جمعه سراسر کشور افزود: نمازجمعه یک شبکه ارزشمند مردمی است که پیوند بین مردم، نظام و دولت را فراهم می‌کند و خطبه‌های نمازجمعه هم باید امیدآفرین، کوتاه و مغزدار باشد.

تحلیل دیدگاه اسلام در زمینه اقتصاد اسلامی و جامعه پویا، گرامیداشت سالروز فاجعه جنایات رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا و ... از موضوعاتی بود که امام جمعه بافق در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول