اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح مدارس استان فارس

افزون بر 94000 نفر آموزش‌های بهداشتی فرا گرفتند

مسئول واحد سلامت نوجوانان جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بیش از 94 هزار نفر از دانش‌آموزان، والدین و کادر مدارس استان فارس آموزش‌های بهداشتی دیده‌اند.

افزون بر 94000 نفر آموزش‌های بهداشتی فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر رزیتا بخشی‌زاده اظهار داشت: از آنجا که تأثیر آموزش بر ارتقای سطح آگاهی و نگرش دانش‌آموزان تایید شده، اجرای برنامه‌های بهداشت به عنوان یک اولویت آموزشی در مدارس، مورد توجه واحد سلامت نوجوانان،‌ جوانان و مدارس، معاونت بهداشتی این دانشگاه است.

وی افزود: بر این اساس از سال 1387 در واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بررسی‌های متعددی بر روند آموزش سلامت در مدارس صورت گرفت و بر اساس این بررسی‌ها و بازدیدهای انجام گرفته از مراکز و خانه‌های بهداشت مشخص شد که اغلب آموزش‌ها در مدارس، بدون در نظر گرفتن اولویت و نیاز گروه هدف و اغلب بر اساس مناسبت‌های بهداشتی و مقطعی انجام می‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: نحوه ثبت آموزش‌ها در پرونده‌های بهداشتی مدرسه، مستند خوبی برای سنجش این عملکرد مهم نبود، بنابراین با اجرای چند طرح پژوهشی به چند هدف عمده از جمله بررسی دقیق وضعیت موجود، نیازسنجی آموزشی، جمع‌آوری نظر صاحب‌نظران در مورد اولویت‌های بهداشتی، فرمت جدیدی برای نحوه اجرا و گزارش‌دهی آموزش سلامت در مدارس تدوین شده است.

بخشی‌زاده نتایج اجرای این برنامه در سال تحصیلی گذشته را در مقطع ابتدائی بیش از 25 هزار نفر، در مقطع راهنمائی بالای 22 هزار نفر و در مقطع دبیرستان بیش از 17 هزار نفر و 15 هزار نفر از والدین و شرکت افزون بر 13 هزار نفر از اعضای کادر مدرسه را در این طرح برشمرد.

انتهای پیام/‌2448/ق/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول