اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نخستین مدیر نهضت سوادآموزی فارس:

مرکز آمار در اعلام تعداد بی‌سوادان دقت کند

نخستین مدیر نهضت سوادآموزی استان فارس گفت: آمارهای نرخ بی‌سوادی بنابر مراحل ویژه و پیچیده‌ای توسط مرکز آمار اعلام می‌شود و شاید این اندازه بی‌سواد در جامعه نباشد.

مرکز آمار در اعلام تعداد بی‌سوادان دقت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، ابوالفضل ذوالقدر در گردهمایی مدیران پیشین نهضت سوادآموزی این استان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش فارس برگزار شد، سوادآموزی را یکی از مسائل ارزشی و اخلاقی دانست و اظهار داشت: در مسائل ارزشی و اخلاقی نباید اجباری در کار باشد.

وی با اشاره به مراحل جمع‌آوری آمار بی‌سوادان افزود: آمارها بنابر مراحل ویژه و پیچیده‌ای توسط مرکز آمار اعلام می‌شود و شاید این اندازه بی‌سواد در جامعه نباشد اما باید قبول کنیم که جای کار وجود دارد.

از تجربیات مدیران سابق استفاده شود

دومین مدیر نهضت سوادآموزی فارس پس از شکل‌گیری نهضت سوادآموزی در این استان نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: باید از تجربیات مدیران گذشته استفاده شود چرا که تجربیات آنان به راحتی به دست نیامده و ماحصل تلاش شبانه‌روزی طول دوران خدمت آنان بوده است.

محمدعلی معین موفقیت امروز مسئولان سوادآموزی در ارتقای سطح سواد در جامعه را مرهون تلاش مدیران پیشین دانست و ابراز داشت: باید با تشکیل یک تیم کارشناسی از مدیران سابق نهضت سوادآموزی، راهکارهایی ارائه دهیم که اجرایی و جنبه تشویق و ترغیب در آن لحاظ شود.

سیروس پاک فطرت یکی دیگر از مدیران سابق نهضت سوادآموزی فارس بود که در این گردهمایی خواستار توجه بیشتر مسئولان برای انسداد ورودی لازم‌التعلیم‌ها شد و گفت: با حذف نیروهای نظارتی در نهضت سوادآموزی «راهنمایان تعلیماتی»، آموزش و پرورش باید نظارت خود را بر فعالیت‌های سوادآموزی گسترش دهد.

علیرضا جعفری دیگر مدیر سالیان گذشته نهضت سوادآموزی فارس نیز در این جلسه ابراز داشت: می‌توانیم از معلمان مازاد در آموزش و پرورش استفاده کنیم تا بحث سوادآموزی بر روی زمین نماند.

انتهای پیام/2448/خ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول