اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره سوادآموزی بجنورد:

تمام خدمات سوادآموزی برای آموختگان سواد رایگان است

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش بجنورد گفت: تمام خدمات سوادآموزی برای آموختگان سواد به صورت رایگان است.

تمام خدمات سوادآموزی برای آموختگان سواد رایگان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، بتول لنگری اظهار کرد: دوره‌های سوادآموزی فرصت خوبی برای افراد بی‌سواد و کم‌سواد است تا برای ریشه‌کنی بی‌سوادی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی در مشارکت و همکاری جهت جذب و آموزش در دوره‌های سواد آموزی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، افزود: همکاری مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی و پرورشی تا پایان ارزشیابی با آموزش‌دهندگان ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش بجنورد از برگزاری سه دوره آموزشی برای بی‌سوادان و کم‌سوادان خبر داد.

وی تصریح کرد: نخستین دوره، دوره سواد آموزی است که مدت آموزش آن 400 ساعت است‌؛ در پایان کسانی که این دوره را با موفقیت به پایان برسانند مدرک معادل سوم ابتدایی دریافت می‌کند.

لنگری اضافه کرد: همچنین دوره تحکیم سواد برای جلوگیری از بازگشت افراد به بی‌سوادی تعریف شده است و مدت آموزش در این دوره 200 ساعت خواهد بود، که 70 ساعت حضوری و 130 ساعت غیر حضوری برگزار می‌شود.

رئیس اداره سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش بجنورد گفت: سومین دوره سوادآموزی، دوره انتقال است که مدرک این دوره با مدرک ششم ابتدایی برابری می‌کند و مدت این دوره 600 ساعت است که فرد پس از اخذ مدرک می‌تواند در متوسطه اول ثبت نام کند.

وی با بیان اینکه معلمان رسمی و پیمانی می‌توانند به صورت حق‌التدریس کلاس سوادآموزی تشکیل دهند، اظهار کرد: با توجه به آخرین حکم کارگزینی این دسته از معلمان حق‌الزحمه پرداخت می‌شود و در صورت رضایت از عملکرد از آنان تقدیر به عمل خواهد آمد.

لنگری با اشاره به طرح آموزش فرد به فرد سوادآموزی گفت: مهم‌ترین طرحی که اکنون در حال اجرای آن هستیم، طرح آموزش فرد به فرد سوادآموزی است و در این طرح به فرد آموزش دهنده به ازای تعلیم و قبولی یک نفر در دوره سوادآموزی 400 هزار تومان، دوره تحکیم سواد 45 هزار تومان و در دوره انتقال 600 هزار تومان با کسر کسورات پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/63002/ر/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول