اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش حدیث رضوی:

همایش حدیث رضوی از ظرفیت بین‌المللی برخوردار است

دبیر علمی همایش حدیث رضوی گفت: مقالاتی از کشورهای عراق، تونس و کانادا به دبیرخانه همایش ارسال شد که نشان‌دهنده ظرفیت منطقه‌ای و بین‌المللی همایش حدیث رضوی است.

همایش حدیث رضوی از ظرفیت بین‌المللی برخوردار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام هادی مسعودی پیش از ظهر امروز در اختتامیه همایش ملی حدیث رضوی که در تالار شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: حدیث تنها پل ارتباطی با اهل بیت(ع) در قالب فرمایشات آنها است که شامل مجموعه گفتارها و کردارهایی است که می‌تواند سرمشق زندگی و نجات‌بخش آخرت باشد.

وی خاطرنشان کرد: حدیث تنها راهی است که در این پرده غیبت می‌توانیم با نور اهل بیت(ع) آشنا شویم.

دبیر علمی همایش حدیث رضوی عنوان داشت: انقلاب اسلامی در بخش سخت‌افزاری و پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی در عرصه ابزار و تجهیزات موفق بوده و در حقیقت پرتاب ماهواره، موشک و پژوهشگاه رویان از جمله دستاوردهای قابل ملاحظه این انقلاب محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش نرم‌افزاری، تمدن اسلامی در زمینه تعامل و روابط با یکدیگر آن طوری که از ظرفیت عظیم انقلاب انتظار می‌رفت، حرکت نکرد بنابراین باید بتوانیم آموزه‌های این بخش را از متون اسلامی استخراج کنیم.

مسعودی تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی مفهوم ساده نیست بلکه مفهوم نظام‌مند و در هم تنیده از ارزش‌ها‌، نگرش‌ها، رفتارها و باورهایی است که در درون خانواده و تعاملات انسانی خود را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: این سبک در هم تنیده و ترکیب شده در نگرش‌ها در ساختن هویت فردی و اجتماعی افراد موثر بوده و در حقیقت هویت‌ساز است.

دبیر علمی همایش حدیث رضوی یادآور شد: احادیثی که حکایت‌کننده سبک زندگی، هویت، گفتار و رفتار اهل بیت(ع) باشند، می‌توانند در پیگیری سبک زندگی دینی به کار برده شوند.

وی عنوان داشت: دین‌داری چیزی جز باورمندی کنش‌ها و واکنش‌ها بر آموزه‌های اصیل دینی نیست که می‌توانیم در آموزه‌های امام رضا(ع) آن را پیدا کنیم.

مسعودی با بیان اینکه اکنون مفهوم طبقه‌بندی شده در زمینه سبک زندگی در احادیث وجود ندارد، یادآور شد: باید احادیث به عنوان سرمایه‌هایی برای استخراج گوهرهایی از درون صدف مورد کنکاش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه 615 اثر به دبیرخانه همایش حدیث رضوی ارسال شده است، گفت: 292 مقاله و 323 داستانک از بیش از 20 استان کشور به دبیرخانه ارسال شده که نشان‌دهنده بعد فراملی و استانی همایش بوده است.

دبیر علمی همایش حدیث رضوی خاطرنشان کرد: مقالاتی از کشورهای عراق، تونس و کانادا به دبیرخانه همایش ارسال شد که نشان‌دهنده ظرفیت منطقه‌ای و بین‌المللی همایش حدیث رضوی است.

وی با اشاره به مراحل داوری آثار ارسالی به دبیرخانه همایش ملی حدیث رضوی، تأکید کرد: از 16 داور برگزیده در همایش در روند ارزیابی آثار بهره‌مند شدیم که از تخصص‌های لازم در این حوزه برخوردار بودند.

مسعودی یادآور شد: گسترش فرهنگ رضوی بین جوانان مهم‌ترین فلسفه بخش داستانک‌نگاری این همایش است تا نویسندگان در این عرصه بروز و ظهور داشته باشند.

وی اذعان داشت: آثار راه یافته به مرحله دوم و سوم ارزیابی‌ها در قالب دو جلد کتاب منتشر می‌شوند تا پژوهشگران بتوانند از مقالات آنها استفاده کنند.

انتهای پیام/78003/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول