اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور آیت‌الله ری شهری صورت گرفت

تجلیل از برگزیدگان همایش ملی حدیث رضوی

جمعی از برگزیدگان نخستین همایش ملی حدیث رضوی با حضور آیت‌الله ری‌شهری طی مراسمی تقدیر شدند.

تجلیل از برگزیدگان همایش ملی حدیث رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اختتامیه همایش ملی حدیث رضوی پیش از ظهر امروز در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری، رئیس موسسه دارالحدیث در این مراسم با بیان اینکه سیره اهل بیت(ع) یکی از مبانی اساسی سبک زندگی اسلامی است، گفت: ائمه اطهار(ع) همواره ارزش‌های اسلامی را در زندگی فردی و اجتماعی خود عملیاتی می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد خاندان رسالت همواره منطبق بر عقل و فطرت بوده و هرکدام از ائمه اطهار(ع) براساس مقتضیات زمان خود رفتار و اعمال خود را بروز می‌دادند.

حجت‌الاسلام هادی مسعودی، دبیر علمی همایش ملی حدیث رضوی نیز از سخنرانان دیگر این مراسم بود که با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: سبک زندگی اسلامی مفهوم ساده‌ای نیست؛ بلکه مفهومی درهم تنیده و ترکیب شده در نگرش‌ها برای ساختن هویت فردی و اجتماعی افراد محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: دین‌داری چیزی جز باور نهادن کنش‌ها و واکنش‌ها بر آموزه‌های اصیل دینی نیست و این ویژگی را می‌توان در آموزه‌ها و سیره امام رضا(ع) پیدا کرد.

قرائت بیانیه هیئت داوران نخستین همایش حدیث رضوی

در بخش دیگری از این مراسم بیانیه هیئت داوران نخستین همایش حدیث رضوی قرائت شد که متن آن به شرح زیر است:

سپاس بیکران خدای جهانیان را که به ما توفیق خدمت در راستای ترویج علوم محمدی و نشر معارف رضوی عطا کرد و با درود بر پیامبر مصطفی(ص) اسوه حیات طیبه و سلام بر خاندان پاکش که سرمشق زندگی دینی برای همیشه تاریخ‌اند.

حدیث، اصلی‌ترین راه وصول به آموزه‌های مکتب پیامبر ختمی مرتبت(ص) و اهل بیت او برای یک زندگی خوش آغاز و نیک فرجام است . حدیث، سنگ بنای زندگی، به سبک و رنگ خداست و من احسن من الله صبغه؟ چه کسی زیباتر از خدای رحمان، به زندگی رنگ می‌زند؟

فراگیری، آموزش و ترویج حدیث، احیای امر اهل بیت(ع) است و زمینه‌ساز آگاهی مردمان از سخن‌های زیبای ایشان؛ امری که پیروی فطرت‌های زیبا دوست را از ایشان به ارمغان می‌آورد.

هیئت داوران نخستین همایش ملی حدیث رضوی با افتخار اعلام می‌دارد که در سایه الطاف ناپیدای کرانه الهی و عنایات خاصه حضرت ولی عصر(عج) توانست با مطالعه و بررسی نزدیک به 300 مقاله ارسالی و 323 داستانک، مقاله‌های برتر در سه سطح اساتید و پژوهشگران، طلاب و دانشجویان، نوقلمان و نیز داستانک‌های برگزیده را به جامعه علمی کشور معرفی کند.

با توجه به رویکرد اصلی همایش، موضوع محوری همه مقالات برگزیده، سبک زندگی دینی است و از این رو می‌تواند برای کسانی که دغدغه بنا گذاشتن یک زندگی دینی و یاری رساندن به ساخت تمدن اسلامی در دنیای معاصر را دارند، سودمند واقع شود.

تقدیر از برگزیدگان همایش حدیث رضوی

در بخش اساتید و پژوهشگران رضا شکرانی و محمد جانی‌پور به عنوان رتبه اول، علی نقی فقیهی، حسن نجفی و سمیه دریساوی به عنوان رتبه دوم، مریم کتابی به عنوان رتبه سوم، سید عقیل نسیمی و معصومه کرامتی به عنوان رتبه چهارم و سعید شفیعی به عنوان رتبه پنجم معرفی شدند.

نجمه رشیدی‌کیا با مقاله گونه‌شناسی برخورد امام رضا(ع) با چالش‌های اعتقادی به عنوان رتبه اول، زینب السادات عربشاهی با مقاله انعکاس سنت نبوی در سبک زندگی رضوی به عنوان رتبه دوم، زهرا سهرابی و سید محمد کرباسی با مقاله سبک زندگی علمی با نگاه به احادیث رضوی به عنوان رتبه سوم، عبدالله عمادی با  مقاله شاخص‌های همسانی اخلاق در ازدواج به عنوان رتبه چهارم و جواد محمدی و مهدی آشناباور با مقاله مبانی و ابعاد مردم‌دوستی در الگوی اخلاقی امام رضا(ع) به عنوان رتبه پنجم در قالب بخش دانشجویی و طلاب تجلیل شدند.

فاطمه سیف‌علی‌ با مقاله مهارت‌های زندگی در حدیث رضوی حائز رتبه سوم، فاطمه امان‌اللهی با مقاله سیره اخلاقی امام رضا(ع) رتبه چهارم و ملیحه دانشمند با مقاله مهارت‌های زندگی به سبک اسلامی رتبه پنجم بخش نوقلمان این همایش را کسب کردند.

محمد هدایت‌نما، فاطمه سالاری، مریم میرزایی و عالیه صفامنش به ترتیب رتبه‌های اول تا چهارم بخش داستانک‌نگاری با محوریت سبک زندگی دینی را به دست آوردند.

به علت همکاری و ارسال 15 اثر از سوی مدرسه علمیه ریحانه استان اصفهان دبیرخانه همایش حدیث رضوی هدیه‌ای به مبلغ 10 میلیون ریال و یک دوره کامل بحارالانوار و 15 دوره تفسیر قرآن به این مدرسه اهدا کرد.

انتهای پیام/78003/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول