اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان سوادآموزی کشور:

ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور در گرو مشارکت دستگاه‌هاست

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان سوادآموزی کشور ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور را در گرو مشارکت دستگاه‌ها عنوان کرد.

ریشه‌کنی بی‌سوادی در کشور در گرو مشارکت دستگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی باقرزاده‌فاروجی ظهر امروز در آیین تجلیل از دستگاه‌های برتر حوزه سوادآموزی خراسان شمالی با بیان اینکه باید با مشارکت هر چه بیشتر دستگاه‌ها این معضل از جامعه اسلامی رخت بربندد، اظهار کرد: متأسفانه برخی از بی‌سوادان برای سواددار شدن و حضور در کلاس‌های سوادآموزی رغبت ندارند.

وی با تاکید بر اینکه برای سواددار شدن آحاد مردم باید ابزارهای قانونی به کار برده شود، افزود: بعضاً برخی از بی‌سوادان نداشتن سواد را امتیاز دانسته و حاضر نیستند در کلاس‌های سوادآموزی حضور یابند.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور تاکید آموزه‌های دینی بر نقش سواد را برشمرد و گفت: این زیبنده نیست که در جامعه اسلامی فرد بی‌سواد داشته باشیم.

وی نسبت به آمار بی‌سوادی در کشور انتقاد کرد و افزود: باید برای ریشه‌کنی بی‌سوادی به گونه‌ای عمل شود تا در چند سال آینده این مهم از جامعه برطرف شود.

به گفته باقرزاده‌فاروجی، اکنون بسیاری از کشورهای دنیا در شاخصه‌های سوادآموزی بالا بوده و لازم است از تجربه آنان در این راستا استفاده شود.

وی تاکید کرد: در این کشورها بی‌سوادی یک امر مذموم بوده و افراد بی‌سواد از برخی امتیازات اجتماعی محروم هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در عین حال تدوین نظام آموزشی برای سطوح بزرگ‌سالان و افراد بالای 40 سال سوادآموز را ضروری خواند.

وی با اشاره به اینکه سطح کتب‌های مقطع متوسطه کنونی برای افراد سوادآموز متناسب نیست، گفت: شاید این امر نتواند به توسعه سوادآموزی که مدنظر این سازمان بوده، کمک کند.

رئیس سازمان سوادآموزی کشور این معضل را حتی در مورد کتابخانه‌ها نیز مصداق دانست و اظهار کرد: اکنون سوادآموزان آن‌طور که شایسته بوده از این منابع به خاطر بالا بودن سطح آن نمی‌توانند استفاده کنند.

به گزارش فارس، این نشست در سالن اجتماعات اداره کل فنی و حرفه‌ای خراسان شمالی برگزار شد.

تجلیل شماری از دستگاه‌های استان از برنامه‌های پایان‌بخش این مراسم بود.

انتهای پیام/63002/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول