اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان وزرات خارجه صورت می‌گیرد

مراسم بزرگداشت شهید دیپلمات ایرانی در مازندران

مسئولان وزرات خارجه مهمان پانزدهمین سالگرد شهادت سردار شهید رشید پاریاو فلاح در دومین یادواره شهدای روستاهای اوریم و اوریم‌رودبار و شورکچال سوادکوه هستند.

مراسم بزرگداشت شهید دیپلمات ایرانی در مازندران

مهرعلی پاریاو فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به برگزاری دومین یادواره دو سردار و 13 شهید روستاهای اوریم، اوریم رودبار و شورکچال سوادکوه در روز جمعه 22 شهریورماه، گفت: سردار مرتضی قربانی از یادگاران 8 سال دفاع مقدس به عنوان سخنران و علی اکبری به عنوان مداح این یاواره که از ساعت 10 صبح در امامزاده یحیی روستای اوریم برگزار می‌شود، خواهند بود.

مسئول کمیته فرهنگی دومین یادواره سرداران و شهدای روستاهای اوریم و اوریم‌رودبار و شورکچال سوادکوه با بیان اینکه این دومین یادواره 2 سردار و 13 شهید روستاهای اوریم، اوریم رودبار و شورکچال سوادکوه با محوریت شهیدان سردار رشید پاریاو فلاح کارشناس امور کنسولی، سرکنسولگری ایران در مزار شریف و سردار علی انتقامی قائم مقام فرمانده مرکز آموزش نظامی شهید بیگلو لشگر 25 کربلای مازندران، برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری یادواره شهدا، تجلیل از جایگاه و مقام آنان و انتقال ارزش‌های انسانی و دینی به نسل جوان است.

وی با اشاره به اینکه شهید پاریاو از دیپلمات‌های ایرانی در مزار شریف بود که در سال 1377 به دست طالبان به شهادت رسید، تصریح کرد: مسئولانی از وزارت خارجه در این یادواره حضور خواهند داشت.

به گزارش فارس، گروه تروریستی طالبان در شهریور ماه 1377 با حمله به سرکنسولگری ایران در مزار شریف 9 نفر از اعضای این کنسولگری را به شهادت رساند.

اجساد این شهیدان یک ماه بعد از این حادثه تروریستی در گور دسته جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری ایران در مزار شریف پیدا شد و در 21 شهریور ماه، شهادت آنان از رسانه‌ها اعلام شد.

مقام معظم رهبری پس از این حادثه، سه روز عزای عمومی اعلام کرد و در مراسم تشییع آنان شرکت کرد.

پیکیر شهید رشید پاریاو فلاح در 29 شهریور 1377 در گلزار شهدای سید نظام‌الدین قائمشهر در جوار شهدای گمنام به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/86015/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول