اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

حقوق کودکان باید ملی پیگیری شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: فعالیت‌های ترویجی و آگاهی‌رسانی در زمینه مسائل حمایت از حقوق کودک، همراهی و علاقه‌مندی نهادهای اجتماعی استان باید به صورت عزم ملی ملزم به ادای حق برای قشر کودک و نوجوان باشد.

حقوق کودکان باید ملی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت هفته ملی کودک در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار داشت: به سبب وجود استحکام بنیان خانواده و گرایش‌های دینی و اعتقادی بیشتر وضعیت حقوقی کودکان جایگاه نسبی‌تری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: هیچ مکتب و آیینی به اندازه دین مقدس اسلام به حقوق کودکان توجه نکرده و سفارش‌های لازم را نداده است.

این مسئول کودکان را قشر آسیب‌پذیر جامه دانست و تصریح کرد: این اقشار نخستین کسانی هستند که در معرض هجوم مستقیم انواع ناگواری‌ها، فشارها و مشکلات ناشی از زندگی بزرگ‌ترها قرار می‌گیرند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه امروزه در میلیون‌ها کودک در سراسر جهان به دلایل متعدد در معرض آسیب‌های جسمی و روانی هستند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در سال‌های اخیر به منظور حمایت از این اقشار آسیب‌پذیر و حساس پیوسته به اجرای طرح‌ها و برنامه‌های حمایتی به صورت درازمدت مبادرت ورزیده‌اند.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای خواسته‌های به حق کودکان این امکان را به آنان می‌دهد تا از طریق تصاحب اندیشه دل‌های آنان، ضمانت برنامه‌های امروز این اقشار در آینده صورت پذیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان اینکه در کشور با توجه به فعالیت‌های خوبی که از سوی فعالان این عرصه انجام شد نتوانست انتظارات کودکان و نوجوانان را برطرف کند، یادآور شد: برنامه‌ریزی و اجرای همگانی برنامه‌ها باید در سطح ملی و به تبع آن با مشارکت همه نهادهای خرد و کلان اجتماعی انجام شود.

وی کانون پرورش فکری را نهاد فعال تربیتی دانست و گفت: در هفته ملی کودک باید بستر لازم برای ایجاد فرهنگ صحیح برخورد با کودک در جامعه ایجاد شود.

ابراهیمی اظهار داشت: فعالیت‌های ترویجی و آگاه رسانی در زمینه مسائل حمایت از حقوق کودک، همراهی و علاقمندی نهادهای اجتماعی استان باید به صورت عزم ملی ملزم به ادای حق برای قشر کودک و نوجوان باشد.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول