اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

نیاز جوانان از همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد

استاندار همدان گفت: در ستاد ساماندهی امور جوانان، بخش‌های مختلف نیاز جوانان باید مد نظر قرار گیرد.

نیاز جوانان از همه ابعاد مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد پیش از ظهر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان اظهار کرد: مسائل مربوط به جوانان، مسائل گوناگون و پیچیده‌ای است که فقط به یک دستگاه اختصاص ندارد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید با همکاری همدیگر در رفع مشکلات جوانان تلاش کنند، افزود: ستاد ساماندهی امور جوانان استان در مورد غنی‌سازی اوقات فراغت بسیار خوب عمل کرده است.

استاندار همدان این اتفاق را ستودنی دانست و ابراز داشت: محتوای برنامه‌های مربوط به جوانان نیز باید مد نظر باشد.

وی ابراز داشت: تمام دستگاه‌ها باید در تمام زمینه‌های مربوط به جوانان از جمله ازدواج، مقابله با اعتیاد، تحصیل، اشتغال و... برنامه‌ریزی داشته باشند.

آزاد افزود: برنامه‌ریزی برای جوانان فقط به پرکردن اوقات فراغت منحصر نشود زیرا جوانان امروز با این مسائل بیشتر درگیرند و دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف برای جوانان صرفاً هدف نیست، ادامه داد: این برنامه‌ها باید توجه مسئولان و جوانان را به سمت محتوای اصلی که همان رفع مشکلات و ایجاد شور و نشاط در جوانان است، جلب کند و فقط برای ایجاد سرگرمی نباشد.

وی به پیشنهاد یکی از فرمانداران مبنی بر استفاده جوانان در کمیته‌های ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: این حرکت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد.

در این مراسم فرماندار همدان نیز با بیان اینکه 17 دستگاه با 108 برنامه فعالیت‌های مشخصی برای جوانان در سطح شهرستان همدان برگزار کرده‌اند اظهار کرد: برنامه‌ها با محوریت ساماندهی امور جوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت آنها و فعال کردن سمن‌ها انجام شده است.

حسن قهرمانی‌مطلق افزود: 17 سمن و هیئت مذهبی با محوریت سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی در سطح شهرستان فعال شده است.

وی با بیان اینکه 25 نشست و گفتمان اسلامی و حلقه معرفت پیرامون مسائل انقلاب اسلامی تشکیل شده است، یادآور شد: هفت نمایشگاه در ارتباط با جوانان برگزار شده و جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) در هشت نقطه از شهر اجرا شد.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه شهرداری همدان با در اختیار قرار دادن مراکز فرهنگی برای انجام برنامه‌ برای جوانان بسیار تأثیرگذار بوده است تصریح کرد: استقرار مراکز مشاوره در سطح شهر برای جوانان و زوج‌های جوان، را از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

همچنین در این مراسم معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: طی سال جاری 12 ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه در هفته جوان بیش از 40 برنامه برگزار شده است، افزود: با وجود اینکه طی سال گذشته در استان همدان، چهار ستاد در خصوص ساماندهی امور جوانان تشکیل شده بود، طی شش ماه سال جاری 12 ستاد در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران و در استان به ریاست استاندار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌ها در هفته جوان، به مناسبت میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) بود، خاطرنشان کرد: برنامه‌های برگزار شده مردمی و با همکاری سمن‌ها بوده و متنوع و در قالب جشن‌ها، مسابقات ورزشی و عطرافشانی گلزار شهدا انجام شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان هدف از برگزاری این برنامه‌ها را در هفته جوان برشمرد و یادآور شد: تقویت امید، نشاط، خودباوری و شجاعت جوانان ایرانی در جامعه، تقدیر از جوانان برتر و تشویق آنها، معرفی شخصیت حضرت علی اکبر(ع) به عنوان الگوی خوب برای جوانان از اهداف برگزاری این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان این که 22 مراسم جشن به مناسبت روز جوان در مناطق مختلف شهر برگزار شده است، افزود: این جشن‌ها در دشت میشان، بلوار ارم، مریانج، شهرک مدنی، شهرک ولیعصر، تپه حاج عنایت، آرامگاه بوعلی سینا و سایر شهرستان‌های استان برگزار شده است.

ربانی‌مهر با بیان اینکه ارائه جوان‌کارت به جوانان نیز یکی از ابتکارات در این هفته بوده اظهار کرد: تهیه و توزیع 30 هزار کارت بین جوانان 15 تا 30 ساله همدانی در راستای استفاده از اماکن فرهنگی ـ تاریخی و گردشگری به صورت رایگان و با تخفیف ویژه در هفته جوان انجام شد.

وی افتتاحیه نخستین هیئت قرآنی و ورزشی در مجموعه ورزشی تختی، برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تقدیر از جوانان نمونه و نخبه در حوزه‌های علمی، ورزشی، مخترع و مبتکر، فعال قرآنی و سمن‌های فعال با حضور استاندار و نمایندگان مجلس، برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع نقش ماهواره در تغییر سبک زندگی را از دیگر برنامه‌های اجرا شده در هفته جوان عنوان کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان گفت: در خصوص برگزاری هفته جوان استان همدان جزو استان‌های برتر کشور قرار گرفته است.

شایان ذکر است در این جلسه از سه دستگاه جمعیت هلال احمر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان که ترتیب رتبه اول تا سوم تدارک بیشترین تعداد برنامه برای جوانان در هفته جوان را کسب کرده بودند، تجلیل شد.

انتهای پیام/89024/ی40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول