اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون مازندران:

فرصت پاسخگویی بودجه‌ای به 12 هزار تعاونی را نداریم

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه منابع تکلیفی بخش تعاون در سال گذشته یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومان بود، گفت: بودجه یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومانی جوابگوی 12 هزار تعاونی در مازندران نیست.

فرصت پاسخگویی بودجه‌ای به 12 هزار تعاونی را نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی بابایی کارنامی صبح امروز در مراسم هشتمین جشنواره استانی تعاونی‌های برتر مازندران که با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد ساری برگزار شد، اظهار داشت: مازندران از استان‌های پایه در رشد و توسعه اقتنصادی کشور است.

وی با اشاره به فعالیت 12 هزار تعاونی در مازندران افزود: این تعداد تعاونی در سه بخش خدمات، کشاورزی و صنعت فعال هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران با بیان سهم 25 درصد اقتصاد تعاونی در پایان برنامه پنج ساله پنجم توسعه یادآور شد: این آمار در سطح کشور پنج درصد و در مازندران هفت درصد است که آمار قابل قبولی در سطح کشور نیست و تا رسیدن به مرز 25 درصد فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه هفته تعاون فرصتی است تا از تعاون‌گران بخواهیم از فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در مازندران بهره‌ ببرند، متذکر شد: تعاونی انگیزه‌های بالا برای کار و محدودیت‌های زیادی دارند که بحث تامین منابع مالی یکی از این دغدغه‌ها است.

بابایی با اشاره به اینکه دغدغه تعاون‌گران در این بخش جدی است، تصریح کرد: قیمت تمام شده اشتغال در بخش تعاون 30 میلیون تومان و در بخش خصوصی بیش از 300 میلیون تومان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه مازندران بخش تعاون می‌تواند مشکالات کاری استان را حل و فصل کند.

این مسئول با اعلام اینکه منابع تکلیفی بخش تعاون در سال گذشته یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومان بود خاطرنشان کرد: این مباحث نیازمند بحث کارشناسی است چرا که بودجه یک‌ میلیارد و 300 میلیون تومانی جوابگوی 12 هزار تعاونی در مازندران نیست.

بابایی ادامه داد: مجمع نمایندگان فرصتی به ما اختصاص دهد تا موانع، فرصت‌ها و چالش‌های بخش تعاون را رصد کرده و در طراز خودمان برای پاسخگویی به آنها آماده باشیم.

وی همچنین به خلاء آموزش در این بخش اشاره کرد.

انتهای پیام/86007/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول