اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهر و سربرگ ویژه برای اعضای شورای شهر

نماینده دوم اردبیل در شورای استان همچنان بلاتکلیف / دو کاندیدا رای مساوی آوردند

پنجمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در دور چهارم در حالی برگزار شد که بر اساس آمار جمعیتی باید اردبیل دومین عضو خود را به شورای استان معرفی می‌کرد که این امر بلاتکلیف باقی ماند.

نماینده دوم اردبیل در شورای استان همچنان بلاتکلیف / دو کاندیدا رای مساوی آوردند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای شورای شهر اردبیل برگزار شد، اعضای شورای شهر اردبیل در مدت یک ساعت بر سر موضوع مهر و سربرگ ویژه برای تک تک اعضای شورای شهر بحث و بررسی‌های خود را انجام دادند به طوری که برخی از اعضا به دلیل هزینه‌بر بودن این امر به شدت با آن مخالفت کرده و خواستار تداوم روال سابق شدند.

اعضای شورای شهر اردبیل در نهایت به پیشنهادی رای دادند که در آن قرار شد هم سربرگ عمومی شورا برای مکاتبات اعضا در اختیار آنها قرار گیرد و هم سربرگی با نام تک تک اعضای شورای شهر تهیه شود تا آنها مکاتبات خود را در قالب یک فرم و روال خاص انجام داده و با به ثبت رساندن شماره‌نامه در دفتر شورا نسبت به ارسال آن به نهاد، دستگاه یا فرد مسئول اقدام کنند.

در این زمینه رئیس شورای شهر اردبیل توضیحات مفصلی را در خصوص دو ‌گونه نامه‌نگاری شورای شهر با دستگاه‌های دیگر ارائه کرد و یادآور شد که نامه اول مربوط به کلیه مکاتبات اداری شوراست که با امضا رئیس یا نائب رئیس شورا انجام می‌شود و نامه‌های دیگر مربوط به خود اعضای شورای شهر است که مکاتبات با مهر و امضای خود آنها بدون اینکه بار مالی و حقوقی داشته باشد با دستگاه ها و اشخاص حقیقی و حقوقی انجام می‌شود.

تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل اعلام کردند که مکاتبات اعضای شورای شهر باید به صورت متشکل و در قالب روال و جریان قانونی انجام شود تا با ثبت شماره‌نامه و کد اعضا بتوان پاسخ آنها را پیگیری کرد.

تعدادی از اعضای شورای شهر اردبیل نیز اعلام کردند که بهتر آن است سربرگ‌ها بدون اسم اعضا باشد تا بار منفی در جامعه به دنبال نداشته باشد چرا که اعضای شورای شهر برای نام و نشان پیدا کردن به پارلمان محلی نیامده‌اند بلکه آمده‌اند تا در خصوص حل مشکلات مردم اقدام لازم را انجام داده و هر کاری از دستشان برآید در رفع دغدغه‌ها انجام دهند.

در نهایت با رای اکثریت اعضای شورای شهر تصمیم گرفته شد تا هم سربرگ عادی شورای شهر و هم سربرگی با اسم اعضا و مهری با عنوان نماینده مردم شورای شهر اردبیل برای تک تک اعضا تهیه شود تا در اختیار آنها قرار گیرد.

 

رای مساوی دو کاندیدا برای راهیابی به شورای استان

در حالی که قرار بود در جلسه شورای شهر اردبیل توافق نظر درامور شهری توسط  13 عضو شورا انجام شود با به درازا کشیدن جلسه موضوع انتخاب نفر دوم شورای شهر اردبیل برای معرفی به شورای استان به میان کشیده شد که این موضوع حواشی و چالش‌هایی را نیز به دنبال داشت.

با طرح این موضوع از سوی هیئت رئیسه شورای شهر تعدادی از اعضا مخالف سرسخت طرح شدن ناگهانی این موضوع بودند که در این جلسه شورای شهر بدون اطلاع‌رسانی قبلی عضو دوم شورای اردبیل به شورای استان معرفی شود.

رئیس شورای شهر اردبیل در زمانی که این اوضاع و احوال را دید در حالی که طرح شدن این موضوع را در حیطه اختیارات رئیس شورای شهر اعلام کرد به رای‌گیری روی آورد تا اینکه با هفت رای موافق نامه مطرح شد و قرار شد به دلیل آنکه اردبیل دارای جمعیت بیش از 500 هزار و 10 نفر است نماینده دوم این شهر راهی پارلمان استانی شود.

جلسه زمانی به اوج حساسیت رسید که دو کاندیدا اسفندیار هوشیار و سالار شاکر برای نمایندگی شورای اردبیل در شورای استان اسم نوشته و رقابتشان را آغاز کردند که بعد از رای‌گیری که حواشی را نیز به دنبال داشت، هوشیار و شاکر با شش رای مساوی از راهیابی به پارلمان استانی باز ماندند درحالی که یک عضو شورای شهر رای سفید داده بود.

در حالی که رای‌گیری انجام شده سبب مشاجره لفظی دو عضو شورای شهر اردبیل شد که همدیگر را متهم به دادن رای ممتنع و سفید می‌کردند جلسه دقایقی متشنج شد و به دلیل آنکه اعضای شورای شهر نتوانستند به نظر واحد برای قرعه‌کشی برسند با اکثریت آرا تصمیم بر این شد تا در جلسه بعد تکلیف صندلی اردبیل در شورای استان مشخص شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلسه در حالی از موضوع اصلی خود در خصوص تبادل نظر در زمینه مسائل شهری به مسائل حاشیه‌ای کشیده شد که در نهایت به دلیل اوضاع و احوال متشنج، رئیس شورای شهر اردبیل محترمانه خبرنگاران را از جلسه  اخراج کرد تا ادامه جلسه به صورت خصوصی و مخفیانه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/62001/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول